کد خبر: 690286
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
فرماندار بروجرد:
معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد وجود ظرفیت های فراوان گردشگری در این شهرستان را یادآور شد و گفت: با توجه به اعتبارات کم دولتی، استفاده از بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد برای توسعه زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگران ضروری است.
بهروج
به گزارش جوان به نقل از روابط عمومی فرمانداری بروجرد، مسلم پور قاسمیان به نقش تشکل های مردم نهاد در گسترش گردشگری اشاره کرد و افزود: معرفی ظرفیت ها، حرکت و سناریوسازی در زمینه گردشگری از اقدامات لازم برای توسعه گردشگری منطقه می باشند.

وی قرارگیری بروجرد بر سر شاهراه تهران- جنوب را از عوامل حضور گردشگران در این شهرستان عنوان کرد و گفت: باید ذوق و علاقه مسافران و گردشگران را شناسایی و برای رفع نیازهای آنها برنامه ریزی کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد با تاکید بر لزوم هم افزایی مسوولان برای توسعه گردشگری شهرستان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی بروجرد باید برای توسعه گردشگری شهرستان از کار جزیره ای پرهیز کنند زیرا گردشگری یک سمفونی منظم است که در صورت درست کار نکردن یک دستگاه کل مجموعه با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: تشکل های مردم نهاد با راه اندازی تورهای گردشگری می توانند در معرفی جاذبه های گردشگری بروجرد نقش مهمی ایفا کنند.

پور قاسمیان وجود ظرفیت های فراوان طبیعی مانند رودها، پوشش گیاهی و تنوع زیستی در بروجرد را یادآور شد و گفت: زیرساخت های مورد نیاز گردشگری در مناطق دور دست باید فراهم شوند.

وی با اشاره به وجود آثار و اماکن تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان در بروجرد افزود: بازار بروجرد، مسجد جامع، امامزاده جعفر، قلعه یزدگرد، آرامگاه شاه زواریون، مسجد قلعه، پل قلعه حاتم و خانه های تاریخی افتخار الاسلام و بیرجندی از جمله اماکنی هستند که همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد اظهار کرد: شهرستان بروجرد علاوه بر اماکن یادشده دارای گردشگاه های چغا سرخه، گل دشت، تالاب بیشه دالان، قله ها، بیشه ها و دامنه های کوه گرین، سرآب کرتول، روستای ونایی و تنگه کپرگه می باشد که گردشگران و طبیعت دوستان را به سوی خود فرا می خوانند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در معرفی جاذبه های گردشگری بروجرد افزود: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی درست، گردشگران را از نقاط مختلف کشور برای بازدید از نقاط دیدنی شهرستان بروجرد جذب کنند.

شهر بروجـرد مرکز شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و سومین شهر پرجمعیت ایران است.

این شهر در شمال دشتی حاصلخیز به نام سیلاخور قرار گرفته و قله های مرتفع گرین از مجموعه رشته کوه های زاگرس مانند نواری شمال غربی تا جنوب شرقی آن را در بر گرفته اند و سرابهای دایمی متعددی که از دامنه این کوه ها جاری است در اقتصاد منطقه و توسعه شهر بروجرد نقش اساسی داشته اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار