کد خبر: 689531
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
در مراسمی با حضور استاندار مرکزی طرح گازرسانی به کوره‌های آجرپزی روستای مرزیجران به اجرا در آمد.

محمدحسین مقیمی در این مراسم گازرسانی ، به ثمر رسیدن چنین پروژه‌هایی را در گرو عزم ملی دانست و افزود: مشارکت مردم، مسئولان و کوره‌داران مسیر به نتیجه رسیدن این پروژه را هموار کرد. وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا اثرات تخریبی بسیاری بر انسان و محیط زیست دارد افزود: خوشبختانه با مشارکت مردم و اقدامات مؤثر توانسته‌ایم آلودگی هوای اراک را کاهش دهیم.

مقیمی دستیابی به تولید، درآمد، اشتغال و محیط زیست سالم را نیازمند کار جهادی عنوان کرد و این گفت: با الگوگیری از روند اجرای این پروژه که در ابتدا مردم و کوره‌داران در اجرای آن اعلام آمادگی کردند می‌‌توان در دیگر حوزه‌ها نیز به موفقیت‌های قابل توجه دسته یافته و محیط زیستی سالم برای مردم و آیندگان به ارمغان آورد. جواد مهندس مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز گفت: عملیات اجرایی شبکه‌گذاری پروژه از ابتدای سال جاری آغاز شده و در کمتر از هشت ماه این پروژه به بهره‌برداری رسید. وی افزود: هزینه تأمین کالای مورد نیاز و اجرای پروژه بالغ بر 30 میلیارد ریال بوده است که حدود 35 درصد آن توسط کوره‌داران و استانداری و مابقی از منابع داخلی شرکت گاز استان تامین شده است. وی اظهار کرد: برای گازرسانی به این منطقه 12 هزار متر شبکه گاز از نوع فولادی و پلی‌اتیلن اجرا شده و یک عدد ایستگاه تقلیل فشار CGS با ظرفیت 20 هزار متر مکعب و یک عدد ایستگاه تقلیل فشار TBS با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در قالب این پروژه نصب شده است.

مهندس با بیان اینکه با اجرای این پروژه 22 کوره آجرپزی از گاز طبیعی بهره‌مند شدند افزود: با جایگزینی این سوخت پاک سالانه 40 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتی عملیاتی خواهد شد که سهم بسزایی در کاهش آلایندگی این کوره‌ها خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار