کد خبر: 689526
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
با وجود هزینه‌های انجام شده برای ساخت شهرک نساجی، این طرح هم‌اکنون متوقف شده است.

احمد زاهدپناه رئیس اتاق تعاون یزد در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار یزد و رؤسای اتاق‌های تعاون، بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی با عنوان کردن مطلب فوق گفت: در سال 84 شهرک نساجی توسط بافندگان کارگاه‌های نساجی مزاحم شهری درخواست شد و در سال 87 کمیسیون ماده 32 مجوز واگذاری 50 هکتار زمین به این طرح را داده است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 137 شرکت تعاونی، 25 درصد مقدمات کار راه‌اندازی این شرکت را که زیرسازی و آماده‌سازی بود، انجام دادند و تاکنون بیش از یک میلیارد تومان نیز برای آن هزینه کرده‌اند، اما متاسفانه طرح متوقف شده است. رئیس اتاق تعاون یزد عنوان کرد: با توجه به اینکه 265 کارگاه کوچک نساجی در مریم‌آباد و 200 کارگاه در اکرم‌آباد و محله فهادان و ... وجود دارد، باید برای راه‌اندازی مجدد این طرح اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: استان یزد جزء هفت استان برتر صادرکننده به کشور روسیه شناخته شده و بالغ بر 30 درصد محصولات گلخانه‌ای صادر شده از کشور به روسیه نیز از استان یزد صورت گرفته است. محمدمهدی زارع افزود: درخواست داریم صادرات استان ساماندهی شود، چراکه در حال حاضر برندسازی نداریم و خدمات پس از فروش نیز انجام نمی‌شود و هر چند جزء 10 استان برتر کشور در زمینه صادرات هستیم، اما متاسفانه صادرات با واسطه صورت می‌گیرد که بیشتر پیله‌وری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت صنعت استان یزد نیز ادامه داد: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و نیاز به حمایت بیشتر مسئولان در این زمینه احساس می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار