کد خبر: 689520
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
نماینده مردم ملایر از عدم تکمیل تصفیه‌خانه ملایر انتقاد کرد.

علی‌نعمت چهاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر در استان همدان که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان ملایر از نظر وسعت، دومین شهر استان همدان است، گفت: 46 درصد صادرات استان همدان مربوط به شهرستان ملایر است. این شهرستان با داشتن بیش از 10 هزار هکتار باغات انگور، یکی از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود به طوری که 70 کارخانه کشمش در این شهر فعال است.

این مسئول ادامه داد: با این وجود در حال حاضر این شهرستان از نظر صنعت و کشاورزی بلاتکلیف بوده و نمی‌توان گفت که ملایر شهرستانی صنعتی یا کشاورزی است.وی با اشاره به مشکلات عمده موجود در شهرستان ملایر یکی از بزرگترین مشکلات این شهرستان را بحران آب دانست و گفت: بحران آب به ویژه آب شرب در روستاها بسیار جدی است.چهاردولی با بیان اینکه اگر مدیریت درستی برای آب در روستاها صورت نگیرد در آینده نزدیک با بحران بسیار جدی در شهرستان به ویژه در بخش کشاورزی مواجه می‌شویم، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این امر شد.

اين نماينده مجلس در ادامه از وجود تنها یک مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با توجه به تعداد روستاهای شهرستان ملایر ایجاد مجتمع‌های آبرسانی یکی از نیازهای ضروری شهرستان ملایر است.وی در ادامه با اشاره به مشکلات آب شهری در ملایر، به سیستم فاضلاب شهری اشاره کرد و افزود: اجرای سیستم فاضلاب شهری از سال 72 در ملایر شروع شده که تنها 20 درصد آن انجام شده است.

*مهر، مشکل آب دارد

چهاردولی تصریح کرد: تا سال گذشته از 60 هزار اشتراک در سیستم فاضلاب شهری تنها 10 هزار اشتراک فعال است و مابقی در بلاتکلیفی قرار دارند.وی از عدم تکمیل تصفیه‌خانه ملایر انتقاد کرد و گفت: با توجه به اتمام کار پروژه سد کلان ملایر، هرچه زودتر باید عملیات اجرایی تصفیه‌خانه ملایر انجام شود. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به مشکلات آب مسکن مهر شهر ملایر اشاره کرد و افزود: بسیاری از این واحدها آماده تحویل به متقاضیان است اما مشکل آب شرب دارند.

وی در ادامه با اشاره به سایر مشکلات ملایر، ایجاد کنارگذر در ورودی شهر ملایر را یکی از نیازهای ضروری برشمرد و تصریح کرد: با وجود مطالعات و طرح‌های انجام شده برای این زیرگذر، هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.چهاردولی افزود: با توجه به تردد وسایط نقلیه سنگین، نبود کنارگذر در ملایر باعث شده علاوه بر ترافیک سنگین، شاهد تصادفات زیادی نیز در این میادین باشیم.

وی بر احداث تقاطع غیرهمسطح در این میادین تأکید کرد و گفت: باید تمام توان خود را با همکاری شهرداری ملایر برای احداث این تقاطع به کار بگیریم.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان ملایر تاکید کرد و گفت: شهرستان ملایر به عنوان یکی از راه‌های مواصلاتی غرب کشور محسوب می‌شود که توجه به راه‌های آن یکی از نیازهای ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار