کد خبر: 689519
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
استاندار قزوین خبر داد:
مرتضی روزبه با اشاره به ضرورت توسعه ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش ثروت در استان که به محرومیت‌زدایی نیز کمک می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی افزود: بانک صنعت و معدن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فعالان اتاق بازرگانی استان قزوین و افراد توانمند در بخش خصوصی و علاقمند به سرمایه‌گذاری از جمله ظرفیت‌هایی هستند که باید به نحو مطلوب از آن‌ها استفاده شود تا مشکلات بخش بودجه و اعتبارات واحدهای تولیدی استان برطرف گردد.استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های متعددی که استان قزوین در بخش کشاورزی، صنعت و واحدهای تولیدی دارد می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب این استان را در حوزه‌های مختلف اقتصادی توسعه داد.

روزبه گفت: نحوه و میزان تسهیلاتی که کشاورزان و صنعتگران استان قزوین دریافت می‌کنند یکی از مشکلات و موانع کاری آن‌ها بوده که لازم است با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با ارائه اعتبارات مورد نیاز به این افراد علاوه بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و به پایان رساندن طرح‌های توسعه‌ای را نیز فراهم کنند.

هدف کاهش بیکاریست

وی با بیان اینکه بخش طارم در حال بهره‌مندی از مهم‌ترین پروژه فرآوری معدنی مس بوده که بیش از 900 میلیارد ریال برای آن اعتبار صرف شده و تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: مسئولان استان قزوین تلاش دارند با تأمین اعتبارات مورد نیاز این طرح در 6 ماه آینده بیش از 400 نفر را به طور مستقیم در زمینه مس کاتدی به کار گیرند.

روزبه ادامه داد: واحدهای صنعتی تولید شیشه بخش دیگری از صنعت رو به رشد استان قزوین را تشکیل می‌دهد؛ چراکه در حال حاضر استان به عنوان مرکز ساخت شیشه در ایران معرفی شده و لازم است با راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی ساخت شیشه، بر کیفیت و کمیت این امر افزوده شود.

استاندار قزوین تأکید کرد: از جمله فعالیت‌هایی که در خصوص توسعه صنعت شیشه استان قزوین صورت گرفته، احداث یک واحد تولید صنعتی شیشه در تاکستان است که تاکنون بیش از یک‌هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده و با پیشرفت حدود 70 درصدی روبرو بوده است و توانایی اشتغال‌زایی برای بیش از 500 نفر را دارد.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات گسترده‌ای در زمینه برنامه‌های اقتصادی دارای اولویت در استان قزوین صورت گرفته و برنامه‌های متعددی همراه با مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل بانک‌ها و فعالان بخش خصوصی طراحی شده است.

استاندار قزوین ادامه داد: توسعه اقتصادی، گسترش زیرساخت‌های اجتماعی و کاهش بیکاری در قزوین مورد توجه مسئولان مختلف استان بوده؛ اما برای ایجاد بهره‌وری لازم توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی زودبازده به استفاده از سیستم‌ها و فن‌آوری‌های نوین صنعتی امری ضروری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار