کد خبر: 689243
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
در آستان قدس رضوی اتفاق افتاد:
رییس گروه موسسات آموزشي و پژوهشي دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوی، از انتشار کارنامه پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در سال 1392 خبر داد.
امین بابادی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، بیان کرد: كارنامه پژوهش حاضر در وهله نخست آينه اي است فراروي مسوولان و خانواده موسسات فرهنگي آستان قدس رضوی تا حاصل تلاش و دستاوردهاي خود را در آن بنگرند و در مرحله بعد وسيله اي براي اطلاع رساني به جامعه علمي – پژوهشي كشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: تعيين توان و استعداد موسسات فرهنگي و دستاوردهاي علمي و پژوهشي آن ها، بسيار فراتر از آمار و اطلاعاتي مي باشد كه در اين مجموعه گرد آمده است و بهره مندي از انديشمندان، پژوهشگران و اساتيد فرهيخته در موسسات فرهنگي و همچنین تعدد حوزه هاي پژوهشي؛ دليل روشني بر توانايي علمي و پژوهشي موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي است.

بابادی اضافه کرد: از سال 1385 و از سوی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی تدوين كارنامه پژوهش مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون شاهد تدوین هفتمين کارنامه پژوهش مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی هستیم.

وی با بیان این که بی تردید سازماندهی فعالیت های پژوهشی در موسسات فرهنگی و بومي سازي تحقيقات می تواند دستاوردهای پژوهشی روزافزونی را رقم بزند، عنوان کرد: با توجه به تدوین برنامه چشم انداز 20 ساله آستان قدس رضوی، تحقق بخشی از اهداف، سیاست ها و خط مشی های کلان فرهنگی، با عزم و اراده، تلاش جمعی، برنامه ریزی شده و هدفمند موسسات فرهنگی امکان پذیر خواهد بود.

بابادی با اشاره به انجام 261 طرح پژوهشی اظهار کرد: در سال 1392 در موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي؛ 261 طرح پژوهشي در دست مطالعه بوده است که از این تعداد 105 عنوان به اتمام رسیده و 156 عنوان در حال انجام است.

رییس گروه موسسات آموزشي و پژوهشي ادامه داد: علاوه بر این، 276 مقاله توسط موسسات فرهنگي در سال 1392 در مجامع علمي مختلف ارایه شده است.

وی تاکید کرد: به طور كلي موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي متناسب با مأموريت ها و رسالت هاي خود و همچنين نياز به تصميم گيري علمي در راستاي وظايف سازماني، از پژوهش هاي گوناگون بهره مي برند و يا مقوله توليد علم و نشر فرهنگ اسلامي را به عنوان اهداف اساسي، سرلوحه کارشان قرار داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار