کد خبر: 686249
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه روح الله استان مرکزی از آغاز فعالیت ستاد تدوین پیشینه رزم این استان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل غلامی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه روح الله استان مرکزی هدف از تشکیل و راه اندازی این ستاد را جمع آوری، تحقیق، تحلیل، ارزیابی، ثبت ومستندسازی تاریخ دفاع مقدس در استان مرکزی عنوان کرد.

وی افزود: تدوین دایره المعارف نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس، گردآوری مستندات نقش رزمندگان اعزامی ازاستان مرکزی و عملکرد آنها در عملیات های آفندی وپدافندی، جمع آوری دانشنامه شهدای استان مرکزی، ایجادگنجینه اطلاعات جامع و مرکزاسناد دفاع مقدس استان به منظور مقابله با تحریف تاریخی، از دیگر اهداف تشکیل این ستاد است.

وی گفت: دامنه فعالیت این ستاد از زمان فروزان شدن شعله های انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، درگیری های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شامل غائله کردستان و درگیری های شهری با ضد انقلاب تا آغاز تهاجم رژیم بعثی عراق، آغاز جنگ تحمیلی تا پذیرش قطعنامه 598 و ماموریت های عملیاتی پس از آن که منجر به درگیری با دشمنان نظام اسلامی شد را در برمی گیرد.

غلامی افزود: برای مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی در عصر حاضر، الگوسازی شایسته برای نسل های سوم و چهارم پس از انقلاب ضروری است و از آنجا که تاریخ این سرزمین درآمیختگی زیادی با سرلوحه های معنوی اسلامی مملو از خاطرات تلخ و شیرین عبرت آموز دارد، اسناد دوران دفاع مقدس بهترین الگو است و مستندات آن باید از دخل وتصرف های آگاهانه ویا ناآگاهانه باید حفظ ونگهداری شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه روح الله استان مرکزی، از تمامی رزمندگان اعم از ارتش، سپاه، بسیج، جهاد، هلال احمر و شهربانی، ژاندارمری و کمیته سابق، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا دعوت کرد هرگونه خاطره، یادداشت، اسناد و مدرکی از دوران دفاع مقدس دارند به نشانی میدان امام حسین، خیابان قائم مقام، دانشگاه امام حسین، ستاد تدوین پیشینه رزم استان مرکزی ارسال نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار