کد خبر: 684209
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
زمان دولت آقاي دكتر احمدي‌نژاد، روي مكان و زمان برگزاري مذاكرات حساسيت وجود داشت و آن را به عنوان يك پيش‌شرط مي‌پذيرفتند، اما دولت فعلي خيلي اين حساسيت را ندارد كه اين مذاكرات در كجا انجام پذيرد.

جوان‌آنلاين: احمد بخشايش اردستاني، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به دیدار سه‌جانبه محمدجواد ظریف، جان‌كري و كاترين اشتون در ادامه دیدارهای هماهنگی برای گفت‌وگوهای هسته‌ای در عمان كه قرار است 18 آبان صورت گيرد، اظهار داشت: عمان در اين رابطه دخيل بوده است و اصلا روح اينكه قرار است مذاكره انجام بگيرد يا نه؟ از كشور عمان شروع شد.

بخشايش اردستاني ادامه داد: جلسه‌اي كه 18 آبان بين آقاي ظريف، جان كري و كاترين اشتون صورت مي‌گيرد در واقع مقدمه‌اي براي ديدار سه هفته آينده است. به هر حال آنها علاقه‌مند هستند تا جايي كه امكان دارد مشكلات و شكاف‌هاي موجود را كمتر كنند.

وي افزود: اگر چه ايران همواره اعلام كرده است كه فعاليت هاي تسليحاتي ندارد اما جان كري در مصاحبه هاي خود تاكيد دارد كه ما نمي‌خواهيم ايران سلاح هسته‌اي داشته باشد. موضوع ديگر مسئله اراك است و ما (آمريكا) سعي مي‌كنيم طراحي اراك را تغيير دهيم تا به سلاح هسته‌اي نرسد، فردو و نطنز از ديگر مباحث اختلافي است و يك مسئله ديگر هم پنهاني است. در واقع او حرفش را زد و من تصور مي‌كنم در نشست عمان راجع به حجم غني‌سازي و تعداد سانتريفيوژها، نوع تحريم‌ها و چگونگي لغو آنها بحث كنند، اين دو مسئله‌اي است كه بيشترين مسئله را در مذاكره شكل مي‌دهد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا برگزاري اين دور از مذاكرات در عمان تاثيري در روند مذاكرات دارد، گفت: زمان دولت آقاي دكتر احمدي‌نژاد، روي مكان و زمان برگزاري مذاكرات حساسيت وجود داشت و آن را به عنوان يك پيش‌شرط مي‌پذيرفتند، اما دولت فعلي خيلي  اين حساسيت را ندارد كه اين مذاكرات در كجا انجام پذيرد.

وي در پايان تاكيد كرد: احتمال مي‌رود عمان كمك كند تا اين توافق انجام گيرد، اما بيشتر از آنكه به عمان ارتباط داشته باشد به دولت ايران، اراده آقاي رئيس جمهور، تيم مذاكره كننده و اراده امريكايي‌ها بستگي دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار