کد خبر: 678661
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
رئیس سازمان سینمایی و فنی بصری وزارت ارشاد :
رئیس سازمان سینمایی و فنی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بزرگترین مشکل کشور ما سالن‌های سینما است که باید در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی وارد عمل شد.

حجت‌الله ایوبی در آئین افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه مسئولان اصفهان شایسته برگزاری جشنواره فیلم کودک هستند، اظهار کرد: مسئولانی که دقیقه فرهنگی دارند، شهرداری خود را فقط مسئول شهرسازی ندانسته و آن را مسئول روح و جان شهر می‌بینند و در کشورهای در حال توسعه مهمترین اتفاقات فرهنگی در شهر توسط شهرداری‌ها رخ می‌دهد و شهر اصفهان نیز در این زمینه نمونه است.

وی افزود: سال گذشته در همین شب‌ها و روزها، سینمای ایران حال و روز خوبی نداشت و وضعیت آن بحران در بحران بود و امروز سینمای ایران از لحظه قابل قبول برخوردار و سینماداران فروش خوبی در سالن‌های سینمای خود دارند، چنانکه می‌توان گفت در این زمینه با رشد صددرصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس سازمان سینمایی و فنی بصری وزارت ارشاد تصریح کرد: در ایران ثابت شده است که مردم بسیار سینمادوست هستند و سینما محلی اجتماعی برای دور هم جمع شدن خانواده‌ها است و به تحکیم خانواده کمک می‌کند.

وی ادامه داد: جایگاه سینمای کودک را باید در جامعه در یابیم و راه آشتی مردم با سینما تقویت سینمای کودک است و اصفهان فرصت‌های بسیار زیادی به لحاظ تمدن، ادب، صنایع دستی و شناساندن فرهنگ و هنر ایران اسلامی دارد.

ایوبی گفت: بدون شک شهر اصفهانبا وجود سینما در آن جایگاه ویژه‌ای دارد و امروز حرف کودکان و نوجوانان و مردم استان و مدیران مسئولان جشنواره کودک و ارتقای آن می‌باشد و ما می‌کوشیم در زمینه این مدیریت که به اصفهان داده شده است، نهایت همکاری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کنار فیلم سینمایی باید سایر هنرها به نمایش گذاشته شود و هنرمندان برجسته علاوه بر حضور در جشنواره کودک در کنار این جشنواره معرفی شوند. اصفهان مهد سینمای ایران است و مسئولان آن نیز دغدغه فرهنگی دارند.

رئیس سازمان سینمایی و فنی بصری وزارت ارشاد تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما مشکل سالن‌های سینما است و انتظار داریم مسئولان سینمایی نیز در این زمینه با بخش خصوصی و نسبت به ساختار سینما اقدام کنند.

ایوبی ادامه داد: در حال حاضر 80 سالن سینما با کمک بخش خصوصی در حال ساخت است و سال گذشته نیز تمامی سینماها به یک سیستم دیجیتال مجهز شد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به ساخت 50 فیلم کوتاه اشاره کرد و افزود: امید داریم که سال آینده ساخت فیلم کوتاه به 100 فیلم برسد.

رئیس سازمان سینمایی و فنی بصری وزارت ارشاد تاکید کرد: ما انتظار داریم تا سال آینده از طریق سازمان سینمایی با همکاری شهرداری اصفهان به ساخت فیلم بلند هم توجه بیشتری شود تا گروه‌های هنرمند تجربه بیشتری در ساخت فیلم سینمایی داشته باشند.

ایوبی اضافه کرد: گروه سینمای کودک و نوجوان نیز باید در این جشنواره شکل بگیرد و جایگاه خوبی پیدا کند که این امر حمایت مسئولان را می‌طلبد.

شایان ذکر است در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از 10 پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور در رشته‌های مختلف تجلیل شد.

"هوشنگ حریرچیان"، "محمدعلی میاندار" و "حسن اکلیلی" به عنوان بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در اصفهان در مراسم افتتاحیه جشنواره بیست و هشتم مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین "حسین عرفانی" و "شهلا ناظریان" به پاس چند دهه فعالیت در عرصه دوبلاژ فیلم، سریال و انیمیشن‌های کودک، "سعیده ذاکری" به پاس بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید و ساخت انیمیشن برای کودکان، "اسدالله علایی" به پاس سال‌ها فعایت مستمر در عرصه تولید آثار تلویزیونی برای کودک، "فریدون حسن پور" به پاس نویسندگی و تهیه چندین اثر سینمایی برای کودک و "منوچهر خوش خرام"، بیژن خوش خرام " و "امین خوش خرام" به پاس ساخت انواع آثار تولیدی برای کودک همچون آثار عروسکی، انیمیشن، سریال و فیلم مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار