کد خبر: 675857
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
مراسم رژه نیروهای مسلح استان مرکزی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مسوولان استانی، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران واقشار مختلف مردم اراک در خیابان دانشگاه این شهر برگزار شد.

در این مراسم ، نیروهای مسلح با گام های آهنین و استوار باردیگر اقتدار، عزم و اراده خود را در حفظ دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

رژه یگان های موتوری و خودرویی نیروهای مسلح استان مرکزی و اجرای هنرهای رزمی گردان ذولفقار سپاه روح الله استان مرکزی از دیگر برنامه های اولین روز هفته دفاع مقدس در اراک بود.

استاندار استان مرکزی در این آیین گفت: ملت رشید و ولایتمدار ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی بی نظیر خود در هشت سال دفاع مقدس تحت فرماندهی و رهبری امام خمینی(ره)، معادلات متعارف نظامی و سیاسی جهانی را برهم زد و با قدرت ایمان و تقوای خود اقتدار این سرزمین را به دنیا نشان دادند.

«محمد حسین مقیمی ادامه داد: در جنگ تحمیلی هشت ساله، به برکت الطاف خداوندی و مقاومت هوشمندانه و بی نظیر ملت ایران ابهت ابرقدرتهای شرق و غرب فروریخت و پیام انقلاب اسلامی نقاط مختلف جهان منتشر شد

وی خاطرنشان کرد: ترور شخصیت های علمی ایران اسلامی نیز یکی دیگر از توطئه های نظام استکبار بر علیه جمهوری اسلامی ایران است که سعی داشتند از این راه مسیر پیشرفت و بالندگی این سرزمین را ناهموار کنند اما به لطف خداوند و تلاش های دانشمندان فرهیخته، این مملکت قله های ترقی را یکی پس از دیگری فتح می کند

مقیمی گفت: نظام استکبار جهانی نه تنها ایران بلکه جهان اسلام را هدف قرار داده است و با حمایت های همه جانبه از گروهک های تروریستی سعی در بر هم زدن امنیت و نظم کشورهای اسلامی می کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آمریکای جنایتکار موضوع ائتلاف بر علیه گروهک ضد اسلامی داعش را بیان می کند که این مهم در باور مسلمانان و تمام مردم جهان نمی گنجد چرا که اگر قصد براندازی این گروهک را دارند پس چرا خودشان آن را تشکیل داده و از آن حمایت کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور استقامت و مقاومت ملت غیور ایران اسلامی است و تمام اقشار مختلف مردم وظیفه دارند این ایام را گرامی بدارند.

سرتیپ دوم پاسدار«مهدی صدیقی» خاطرنشان کرد: اگر شجاعت و سلحشوری رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نبود مشخص نبود که امروز چه بر سر این مملکت آمده بود بنابراین تشریح و تبیین ارزشهای شهدای گرانسنگ دفاع مقدس در جامعه ضروری است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار