کد خبر: 664673
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

پويان شريعت

هركه از خدا پروا كند،‌ خداوند براي او راه بيرون آمدن از مشكلات و تنگناها را قرار مي‌دهد و او را از جايي كه گمان نمي‌كند روزي مي‌دهد و كسي كه بر خدا توكل كند، خدا براي او بس است. اين جملات معاني آيات دوم و سوم سوره طلاق است كه از سوي خدا به بندگان وعده داده شده است. تجلي اين آيات را به راحتي مي‌توان در دفاع مقدس مشاهده كرد.

از ابتداي راه انقلاب اسلامي جناحي امام روح‌الله تا به امروز همين جمله همه‌چيز و همه مسائل انقلاب و به‌خصوص جنگ تحميلي را كفايت كرده است كه «هركه بر خدا توكل كند، خدا برايش بس است».

دست خدا در طبس

بعد از پيروزي انقلاب، اولين بحران جدي حضور زبده‌ترين نيروهاي امريكا با نام دلتا ‌‌فورس در صحراي طبس بود كه وقتي در حالات امام روح الله نگاه مي‌كنيد مي‌بينيد كه مانند هميشه چشمان و دستان آن پير‌فرزانه به سوي آسمان و رو به خداي متعال بوده است. دستان الهي بودند كه ماجراي طبس را رقم زدند و همانطور كه امام فرمودند،‌ اين حادثه هيچ چيز جز عنايت خداوند نبود. با شروع جنگ تحميلي نيز مسئله‌اي جدي است و مورد غفلت قرار مي‌گيرد،‌ مشاهده يدالله در بسياري از وقايع دفاع مقدس است. به عنوان نمونه بعد از پيروزي در «الي بيت‌المقدس» آن پير‌مراد فرمود: خرمشهر را خدا آزاد كرد و اين رويه تا سال‌هاي پاياني كه منتهي به قطعنامه شد، ادامه داشت، متوقف نشد و تا امروز ادامه دارد، اما غفلت و باورهاي برخي مسئولان در بعضي موارد جاي بسي تأمل و صحبت دارد. هنگامي كه والفجر 8 صورت گرفت و انجام شد،‌ آن زمان كه هيچ، هنوز هم بزرگ‌ترين دانشگاه‌هاي آموزش استراتژيك و جنگ نمي‌توانند توجيهي براي عبور اين تعداد نيرو در آن شرايط محيطي و جوي پيدا كنند كه در مقابل علمدار انقلاب جهاني اسلامي ايران فرمود كه خدا بود و ديگر هيچ. از اين نوع مثال‌ها در طول جنگ تحميلي شايد بتوان يك كتاب نوشت، اما هنوز هستند كساني كه نگاهي سطحي و بدون بصيرت به دفاع مقدس دارند.

تمام حرف امام (ه) اين بود كه مگر ما خرمشهر را آزاد كرديم؟ مگر ما بوديم كه توانستيم از اروند رود عبور كنيم؟ رودي با سرعت 75 الي 100 كيلومتر در ساعت. اصلاً مگر مي‌شود كه 600 هزار الي يك ميليون نيرو كه از كشاورز و كاسب تا معلم و بنا در آن است و براي اولين بار اسلحه به دست مي‌گيرد، در برابر زبده‌ترين نيروهاي اروپا،‌ امريكا و در واقع 32 كشور بايستد و از 18 مليت اسير (نيروي پياده) بگيرد؟ يا هنگامي كه حمله‌اي سراسري بعد از قطعنامه از سوي ارتش بعث روي داد، همان خداي طبس،‌ همان خدايي كه خرمشهر را آزاد كرده بود و همان خداي كربلاي 5‌ نشان داد كه حي است و مرصاد را رقم زد. به هر حال به قول مرحوم مجتهدي خداوند براي ملت ايران و رزمندگان از ابتداي نهضت تاكنون كلاس توحيد افعالي گذاشته است و بايد توجه داشت كه مبادا در اين كلاس با توجيه عقل‌گرايي افراطي و مسائلي از اين دست مردود شويم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار