کد خبر: 663677
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
سعید ملکی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در دومین جلسه شورای ورزش همگانی و تفریحی استان مرکزی اظهار داشت:طرح ورزش برای همه در هفته جاری و همزمان با شهرهای اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، همدان در اراک برگزار می‌شود.

وی افزایش ضریب نفوذ فعالیت‌های حرکتی، ارائه یک الگوی ورزشی مبتنی بر یافته‌های علمی، نهادینه کردن ورزش، ساماندهی اطلاعات عموم مردم در باره ورزش همگانی را از اهداف این طرح برشمرد.

ملکی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 420 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: طرح ورزش همگانی برای بانوان کارمند دولت و عموم نیز همزمان با این طرح در پارک‌های آزادی، امیرکبیر، دانشجو، شهدای گمنام و شهر صنعتی شهر اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: ورزشکاران به دلیل حضور در اردوها و مسابقات ورزشی متعدد تا حدودی از دیگر همنوعان خود باز می‌مانند که در این راستا باید بکوشیم تا مشکلاتی نظیر ازدواج، درآمد، استخدام و... ورزشکاران را بر طرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از استانداری مرکزی انتظار می‌رود بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح از جهت برنامه‌ریزی و سازماندهی و اجرای آن کمک کند.

به گفته ملکی تعیین اماکن واجد شرایط برای انجام ورزش، هماهنگی به منظور اعزام مربی مجرب، نظارت بر نحوه عملکرد مربی و انجام تبلیغات نیز بر عهده اداره ورزش و جوانان استان است.

شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت: امروزه زندگی اجتماعی با صنعتی شدن و حرکت به سوی ابزار‌آلات روبه‌رو است که با توجه به این رویداد روی آوردن به ورزش و توجه به سلامت روحی و جسمی بیشتر خودنمایی می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری به مقوله ورزش نیز بیانگر نوعی حرکت نمادین به منظور ترویج فرهنگ ورزش است.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ ورزش همگانی علاوه بر تاثیرات مثبت در جسم افراد، انگیزه افراد و میزان رضایت آنان از کار و زندگی را افزایش می‌دهد.

حسن‌بیگی ادامه داد: خوشبختانه امروزه شاهد گسترش ورزش در روستا‌ها و شهرهای کوچک هستیم که اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها گامی موثر به منظور ترویج این سنت حسنه در میان افراد ساکن در شهرهای بزرگ می‌باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار