کد خبر: 659959
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
در استان مرکزی
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: عملیات آماده سازی و تقویت مصونیت فضای سایبری این استان علیه تهدیدهای نرم آغاز شد.

نور خدا قاسمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی رزمایش آماده سازی سایبری استان در امکانات اتوماسیون و تجهیزات دیجیتال و الکترونیک ارتباطی 46 دستگاه اجرایی استان مرکزی تا پایان مردادماه امسال انجام می شود.

وی بیان کرد: در این رزمایش کاربرهای تخصصی دستگاههای اجرایی با تجهیزات خود روش های مقابله با هک، حراست سیستمی و پیشگیری از حمله های احتمالی را بررسی و تمرین می کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی اضافه کرد:حوزه سایبری و اطلاعات الکترونیک قلب هر دستگاه اجرایی است و هدف از این رزمایش این است که هسته اطلاعاتی دستگاه ها از هرگونه تهدید به دور باشد.

قاسمی گفت: سند راهبردی پدافند غیرعامل استان در سه قرارگاه پرتو رافع، سایبری و زیستی تنظیم شده و در سال جاری علاوه بر اقدامات پیشگیری سایبری، برگزاری دوره های آمادگی در برابر تهدیدهای زیستی و رافع نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: از تکالیف مهم استانهایی که دارای تاسیسات صلح آمیز هسته ای هستند این است که با مشارکت مردمی فرهنگ سازی و امور پیشگیری در حوزه تهدیدهای هسته ای را با عنوان پدافند غیرعامل رافع انجام دهند که در این خصوص برنامه هایی در محدوده جمعیتی مشمول در دست انجام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: در حوزه سایبری دشمن برای حمله خبر نمی دهد و باید همه بخشها آمادگی مقابله در شرایط تهدید را داشته باشند.

قاسمی افزود: انجام اقدامات بازدارنده به منظور افزایش ایمنی، پایداری تأسیسات و ابزارها و کاهش آسیب پذیری با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای موجود از جمله اقدامات پدافند غیرعامل و به عنوان سرمایه اساسی و مهم است.

وی توضیح داد: استان مرکزی در سه سال اخیر یکی از سه استان برتر در حوزه اقدامات پدافند غیرعامل بوده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار