کد خبر: 659895
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد :
حمید رضا مرصادی با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی گستره تمام مردم و مستمری بگیران را شامل می شود گفت: در حال حاضر 75 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی مجموع بیمه شدگان اصلی استان را 270 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 180 هزار نفر از این تعداد بیمه‌شدگان اجباری و از قشر کارگران و 90 هزار نفر نیز بیمه آزاد بوده که شامل رانندگان، قالیبافان، مشاغل آزاد و... هستند.

مرصادی تصریح کرد: امور مربوط به این تعداد بیمه شده در استان از طریق 16 شعبه ثابت و هفت شعبه اقماری مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی با اشاره به وجود 43 هزار و 750 نفر مستمری بگیر در استان گفت: در سال گذشته مجموعا بیش از 402 میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران استان پرداخت شده است.

مرصادی پرداخت حق بیمه بیکاری را از دیگر وظایف سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: در سال گذشته در مجموع 18 میلیارد تومان حق بیمه بیکاری به حدود 2 هزار و 350 نفر مقرری بگیر استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: این میزان دریافت مقرری بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد منفی 18 درصد بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از 19 میلیارد تومان نیز خرید تعهدات کوتاه مدت شامل هزینه‌های بارداری، پروتز، اروتز، کفن و دفن و... انجام شده است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به بدهی شرکت ها و واحدهای صنعتی به این سازمان گفت: در سال گذشته و با اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه ای بدهی این شرکت ها به زیر 100 میلیارد تومان کاهش یافت اما در سال جاری دوباره این رقم به 102 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون کلیه کارگران ساختمانی با ارائه کارت مهارت می توانند از خدمات بیمه کارگری استفاده کنند گفت: در حال حاضر 13 هزار بیمه شده کارگر ساختمانی در استان وجود دارد که بیشتر پرونده های آن ها مربوط به شعبه 3 تامین اجتماعی استان است.

مرصادی افزود: در بوجه سال 93 سازمان مکلف شده است تا حق بیمه کارگران را از افرادی که پروانه ساخت دریافت می کنند اخذ کنداما متاسفانه در سال جاری تنها 2 پروانه از سوی شهرداری برای پرداخت حق بیمه ساخت ساختمان به این سازمان معرفی شده است که ای تهدیدی چدب برای بیمه کاگران می باشد.

 وی با اشاره به فعالیت پنج شعبه در سطح شهرستان یزد اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم در خصوص راه اندازی سه شعبه جدید در استان در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مرصادی با بیان اینکه با توجه به تعدا بیمه شده نسبت به جمعیت، تعداد شعب در شهرستان یزد از استاندارها مقداری بالاتر است افزود: نیاز به راه‌اندازی شعب جدید در استان یزد احساس نمی‌شود اما ارتقاء تیپ شعب در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش حق بیمه بیمه شدگان آزاد گفت: حق بیمه تابعی از میزان دستمزدهای آن ها می باشد و این امری طبیعی است که با افزایش دستمزدها میزان حق بیمه هم افزایش پیدا کند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: حق بیمه معمولا از 12،14 و 18 درصد حداقل دستمزد محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری در جهت سهولت در امور بیمه ای بیمه شدگان صورت گرفته است گفت: از بهمن ماه سال گذشته کلیه لیست های بیمه ای به صورت غیر حضور پرداخت می شود که این امر در استان یزد با استقبال خوبی مواجه شده به طوری که در فروردین ماه حدود 50 درصد لیست ها یعنی حدود 11 هزار لیست به صورت غیر حضوری دریافت شده است.

مرصادی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک لیست بیمه مشاغل آزاد نیز به صورت غیر حضوری دریافت می شود.

وی امکان صدور دفترچه درمان به صورت غیر حضوری و از طریق تلفن و پیامک را از دیگر اقدامات انجام شد در جهت تسهیل در امور بیمه شدگان دانست.

مرصادی با اشاره به تعیین کارگزاری ها برای شعب سنگین بیمه ای استان گفت: در حال حاضر یک کارگزاری برای شعبه یک تامین اجتماعی تعریف شده است و کسانی که تحت پوشش این شعبه قرار دارند می توانند از خدمات این کارگزاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان اکنون در ساختمان واحد درمان این سازمان مستقر است گفت: حداقل تا نیمه اول مرداد ماه مدیریت تامین اجتماعی استان به ساختمان جدید واقع در چهار راه یزدباف منتقل می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر