کد خبر: 657617
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد مشکل کارگران شب کار و خدماتی شهرداری اردبیل برطرف شد و شرکت‌های خدماتی موظف شدند حق و حقوق کارگران را به صورت کامل پرداخت کنند.
سالار شاکر در گفت‌و گو با خبرنگارجوان در اردبیل اظهار داشت: ما با جلساتی که با شهرداری و شرکت‌های خدماتی داشتیم مشکل کارگران شیفت شب و مشکل‌دار در دریافت حق و حقوق قانونی را مطرح کردیم و از آنها خواستیم تا بر اساس قانون پرداختی‌های خود را انجام دادند و از اعمال برخی تنبیه‌های خودسرانه پرهیز کنند.

وی گفت‌: اگر کارگری نیز دچار خطا و اشتباهی شده باشد باید از طریق کمیته انضباطی موارد حل و فصل شود و در کنار آن شرکت‌های خدماتی موظف هستند افزایش 35 درصدی حقوق کارگران شب کار را به همراه کاهش ساعات کاری کارگران مدنظر قرار دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر اردبیل ادامه داد: شورا با حساسیت این موضوع را در قالب طرحی که تقدیم کرده بود به جد پیگیری کرد و در روزهای گذشته شرکت‌های خدماتی قانع شدند تا هم افزایش حقوق برای این کارگران اعمال کنند و هم آغاز کاری و برخی موارد دارای مشکل را برطرف کرده تا حق و حقوق کارگران به دقت فراهم شود.

شاکر تصریح کرد: با اصلاح قراردادها کارگران در ماه جاری پرداختی‌های قانونی را مشاهده خواهند کرد که این می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای برای تلاشگران عرصه کارگران شهرداری باشد که بیشترین زحمات و تلاش‌ها در سایه این نیروها است.

دولت با ایجاد مدیریت واحد شهری خود را آسوده کند

این مسئول افزود: جای تاسف که با گذشت 35 سال هنوز مدیریت واحد شهری اجرایی نشده و دولت‌ها در واگذاری مسئولیت به شوراها و شهرداری‌ها با تردید روبه‌رو هستند.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: از دولت روحانی انتظار می‌رود ساز و کار مناسب را برای این کار تهیه کرده و برای تثبیت به مجلس ارجاع کند با اعمال مدیریت واحد شهری خیال دولت از بابت ارائه خدمات متنوع راحت خواهد شد.

شاکر افزود: شایسته نیست که دولت امروز خود را درگیر مسائل روزمره همچون خدمات آب، برق و گاز کند بلکه بهتر است در قالب قانون ارائه این خدمات به شهرداری‌ها و شوراها واگذار شده و دولت در حوزه کلان و استراتژیک تصمیم‌گیری کند.

وی عنوان کرد: از مجلس نیز انتظار می‌رود نگاه تضعیف شوراها را کنار گذاشته و با اعتمادی که به این مجموعه مردمی می‌کند پاسخ اعتماد شایسته و درخور دریافت کرده و روان‌تر بتواند در عرصه خدمتگذاری حاضر باشد.

انتخاب شهرداران به شیوه غیر از رای منتخبان مردم صلاح نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در 16 سال گذشته از عمر شوراها به معنای واقعی قانون دموکراسی و مردم سالاری دینی عملیاتی نشده و چندان به پارلمان محلی بها داده نشده است، گفت: حتی یک نماینده مجلس را سراغ نداریم که پشت تربیون خانه ملت حتی یک جمله در مسیر تقویت شوراها مطرح کند و همه اقدامات مجلس در اغلب موارد در جهت تضعیف جایگاه‌ شوراها بوده است به طوری که روزی را سراغ داریم که 22 نماینده مجلس در گذشته برای تضعیف جایگاه شوراها طرحی را ارائه کرده‌اند.

شاکر با اشاره به ارائه طرح جدید تعدادی از نمایندگان مجلس برای انتخاب شهردار با برگزاری انتخابات و رای مردم گفت: این جای تاسف است که در کشور اسلامی بخواهیم دوباره کاری کرده و از منتخبان مردم سلب اعتماد کنیم مگر نه این است که شوراها چکیده رای و اراده ملت هستند و آنها می‌توانند در انتخاب شهردار با دقت نظر انجام وظیفه کنند.

وی تصریح کرد: اینکه بخواهیم شورا را به سمت یک نهاد بی‌خاصیت و تضعیف شده سوق دهیم یک اقدام خطرناک است که قطعاً نخبگان و شایستگان جامعه از حضو در این منصب دلسرد شده و نگران خواهند بود.

عضو شورای شهر اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگارجوان در اردبیل افزود: با این فرایند دیگر نخبه‌ای حاضر نخواهد شد به عنوان کاندیدای شورای شهر خود را معرفی کند و یا در این زمینه بخواهد تلاشی را انجام دهد.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر