کد خبر: 657087
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
رئیس هیئت شنای استان اردبیل:
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل گفت: در حال حاضر استخر شنای استاندارد برای فعالیت شناگران وجود ندارد و اکثر استخرهای ما در استان اردبیل تفریحی است.
آرش رضایی در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: ما برنامه استعدادیابی در هر سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو را در دستور کار قرار دادیم و جشنواره خود را در این زمینه اواخر خرداد ماه برگزار کردیم به طوری که در استخر شنای شهید رجب‌زاده این برنامه با بازگو کردن وصیت‌نامه شهید رجب‌زاده و تجلیل از خانواده این شهید والامقام آغاز شد و ما توانستیم با هدف ساماندهی نیروها و برگزاری کلاس‌های آموزشی شاهد حضور علاقه‌مندان به رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو باشیم.

وی افزود: در بعد آموزش ما بر اساس علاقه‌مندی نوجوانان و جوانان به رشته‌های شنا،‌ شیرجه و واترپلو عمل کرده و در دو بخش فنی و تخصصی سعی می‌کنیم تیم‌های خودمان را در این زمینه آماده حضور در مسابقات ملی کنیم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل به نبود تیم شیرجه در اردبیل و رکود رشته واترپلو در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما در چند ماه اخیر با ورود به تقویت و توسعه این رشته‌ها سعی در آموزش نوجوانان در گروه‌های سنی 13 و 14 ساله کردیم و حتی برای رشته شیرجه از نوجوانانی که فعالیت رشته ژیمناستیک داشتند دعوت به مشارکت کرده و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان از عسگری به عنوان پدر شیرجه ایران دعوت کنیم تا با حضور در این استان از لحاظ فنی مشاوره‌هایی را ارائه کند تا کمیته شیرجه بتواند از این فضای مشاوره و تعامل استفاده کند.

رضایی خاطرنشان کرد: شهریور ماه آخرین مسابقات انتخابی استان برگزار خواهد شد تا تیم برای حضور در مسابقات کشوری مسافت کوتاه که در تبریز برگزار خواهد شد حضوری قوی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه طرح آموزش شنا در مدارس یاریگر ما در طرح توسعه شنا برای نوجوانان و جوانان بوده است، افزود: طرح آموزش شنا در مدارس به ظهور و بروز استعدادهای ناب کمک کرده که باید این طرح مورد حمایت و پیگیری قرار گیرد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل در مورد زیرساخت‌های شنا شیرجه و واترپلو در استان گفت: استخرهای 25 متری که در اکثر شهرها وجود دارد استاندارد برای شیرجه نیست به طوری که ما دراستان نیاز به استخر 50 متری داریم تا بتوانیم میزبان مسابقات منطقه‌ای و کشوری باشیم به طوری که اغلب استخرهای موجود در استان اردبیل غیراستاندارد بوده و بیشتر جنبه تفریحی دارند.

رضایی با اشاره به ناتمام ماندن پروژه احداث استخر 50 متری در جنب ورزشگاه علی دایی تصریح کرد: این پروژه به رغم کلنگ‌زنی و گذشت چندین سال از آن زمان نیمه کاره به حال خود رها شده و ما انتظار داریم تا با ورود بخش خصوصی به این حوزه بخشی از نارسایی‌ها و کوتاهی‌ها برطرف شود.

وی فعالیت 20 استخر شنا را در سطح استان یادآور شد و ادامه داد: 40 درصد این استخرها در مرکز استان وجود دارد و مابقی در شهرستان‌ها است که بر همین اساس برنامه استعدادیابی در شهرستان‌های مختلف نیز جدی گرفته شده و عملیاتی می‌شود.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل دور جدیدی از فعالیت هیئت شنا، شیرجه و واترپلو را بیان کرد و گفت: ما در شهریور ماه در قالب اردوی استانی و مسابقات انتخابی استانی ظرفیت شهرستان‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم و تلنگری در آنها به وجود می‌آوریم تا با توانی مضاعف وارد حوزه اجرایی شوند.

رضایی کمبود اعتبارات و برخی بی‌توجهی‌‌ها را آزاردهنده توصیف کرد و افزود: در دور جدید فعالیت این هیئت و با توجه ویژه‌ای که مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به این هیئت دارند و در اختیار گذاشتن استخرهای متعدد به هیئت شنا،‌شیرجه و واترپلو امیدواریم به سرعت زمینه و دفتر رونق این رشته و همچنین ارتقای جایگاه اردبیل در سطح ملی فراهم آيد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار جوان در اردبیل بها دادن به جوانان و نوجوانان را در رشته شنا، شیرجه و واترپلو ثمربخش و سودمند در توسعه این رشته ورزشی با تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها بیان کرد و گفت: امیدواریم در سایه حمایت همه‌جانبه و برنامه‌ریزی‌های درست این هیئت بتواند در اهداف و برنامه‌های خود مطلوب و مناسب عمل کند.

انتهای پیام/

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر