کد خبر: 656602
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
همزمان با دهه کرامت
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با ایام مبارک دهه کرامت جشنواره ملی محیط زیست در آموزه‌های رضوی برگزار می‌شود.
قربان بدل‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره ملی محیط زیست در آموزه‌های رضوی 20 تیر ماه اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد‌: با توجه به جایگاه معارف اسلامی و سیره بزرگان در جامعه، اذعان به نقش دین در تغییر نگرش و رفتار مردم موجب شده تا امروزه فرامین الهی و دینی برای حفظ جلوه‌های گوناگون سرمایه‌های طبیعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: با توجه به این امر سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همزمان با دهه کرامت در راستای جلب توجه و تفکر مردم، علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست به ویژه صاحب‌نظران و هنرمندان جشنواره ملی محیط زیست در آموزه‌های رضوی را با محور بررسی اثرات بهره‌مندی از سیره و معارف حضرت ثامن‌الحجج در اصلاح رفتارهای محیط زیستی آحاد جامعه برگزار می‌کند.

بدل‌زاده ادامه داد: استان‌های کشور در برگزاری این جشنواره به پنج منطقه تقسیم شده که منطقه چهار شامل استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی است و این جشنواره برای اولین بار به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه‌های رضوی در دو قسمت موضوعات اصلی و موضوعات فرعی برگزار خواهد شد.

دبیر استانی جشنواره ملی محیط زیست در آموزه‌های رضوی هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده از فرصت برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در راستای آموزش، فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و نگهداشت منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی، ترویج رفتارهای بهنجار محیط زیستی، گسترش فعالیت‌های هنری، مذهبی مرتبط با موضوعات محیط زیست با استفاده از سیره بزرگان دین به ویژه امام رضا (ع) در میان فعالان فرهنگی و هنری، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه محیط زیست با بهره گرفتن از ظرفیت معارف اسلامی به ویژه فرهنگ رضوی اعلام کرد.

بدل‌زاده افزود: بخش اصلی این جشنواره را عکس و پوستر برای همه استان‌های کشور در مناطق پنجگانه به صورت مشترک و بخش جنبی را خاطره‌نویسی است که محورهای موضوعی آثار، محیط زیست طبیعی و دریایی با تکیه بر تنوع زیستی، محیط زیست انسانی با تکیه بر عناصری چون آب، خاک، هوا و نقش انسان در حفاظت از محیط زیست است.

این مسئول با بیان اینکه شرکت در جشنواره را برای عموم آزاد و مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه‌های رضوی حداکثر تا 20 تیر ماه جاری است، عنوان کرد: زمان برگزاری این جشنواره روز چهارشنبه 12 شهریور در سالن همایش‌های شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان خواهد بود و در این روز از محیط بانان نمونه منطقه چهار تجلیل و رژه محیط بانان نیز در زنجان برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار جوان در اردبیل گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به زیر پورتال استانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به آدرس ardebil.doe.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر