کد خبر: 656600
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس اردبیل:
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: تجهیز مدارس استان اردبیل به کپسول‌های آتش‌نشانی و تجهیزات ایمنی الزامی و ضروری است و در این زمینه نباید قصور و کوتاهی کرد.
یاور وحدتی پور در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: هر چند که 400 واحد آموزشی در اردبیل به کپسول‌های آتش‌نشانی مجهز شده‌اند اما برای بالا بردن ایمنی بهتر است تعداد این کپسول‌ها در مدارس با جمعیت بالای دانش‌آموزی افزایش یافته و با اطمینان بیشتر در وقوع حوادث غیرمترقبه بتوانیم به یاری حادثه‌دیدگان بشتابیم.

وی در مورد مقاوم‌سازی مدارس فرسوده و در معرض تخریب گفت: با توجه به اینکه بیشترین ساعات دانش‌آموزان در کلاس‌های درس سپری شده و در فضای آموزشی و تربیتی حاضر هستند باید فضای تحصیلی آنها از ایمنی و اطمینان خاطر خاص برخوردار باشد چرا که تحصیل دانش‌آموزان در مدارس فرسوده و کم دوام همواره بر شدت دغدغه‌ها و نگرانی‌ها افزوده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل تصریح کرد: ما طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس را از چندین سال پیش با تامین اعتبارات تخریب و بازسازی در سطح استان اردبیل آغاز کردیم ولی به دلیل بالا بودن هزینه هر مترمربع مقاوم‌سازی و تقویت سازه‌ها ما با تنگنای اعتباری روبه‌رو هستیم به طوری که به طور متوسط 10 میلیارد تومان از بابت مقاوم‌سازی به پیمانکاران بدهی داریم.

وحدتی‌پور افزود: به هیچ‌وجه از شدت کار مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس فرسوده کاسته نشده بلکه ما بر اساس مدل تعریف شده الگو و بهسازی بافت‌های فرسوده و کم دوام واحدهای آموزشی سعی داریم این کار را حتی با بدهکاری و کمبود منابع اعتباری انجام دهیم تا خانواده‌ها دغدغه‌ای از لحاظ تحصیل فرزندانشان نداشته باشند.

این مسئول در مورد وضعیت سیستم گرمایشی مدارس خاطرنشان کرد: در یک طرح مناسب از سال گذشته استاندارد سازی سیستم گرمایشی در استان اردبیل آغاز شده و به اندازه کافی سیستم‌های حرارتی مرکزی، پکیچ گرمایشی مناسب و همچنین بخاری‌های استاندارد در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته تا در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل ادامه داد: برای اطمینان خاطر و بالا بردن ضریب ایمنی مدارس در استفاده از این سیستم گرمایشی بهتر است مدارس به کپسول‌های آتش‌نشانی آن هم به شکل دوگانه مجهز شوند تا کمترین آسیب را در این حوزه شاهد باشیم.

وحدتی‌پور در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار جوان در اردبیل افزود: برای سال تحصیلی پیش‌رو نیز به تمام روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزشی ابلاغ کرده‌ایم که هر مدرسه‌ای نیاز به سیستم گرمایشی مناسب داشته باشد ما بدون محدودیت خاص این کار را انجام می‌دهیم و فصل تعطیلی مدارس بهترین فرصت است تا این امر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

ـــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر