کد خبر: 656305
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کنگره بین‌المللی مکتب خوشنویسی و بزرگداشت عالم فرزانه حضرت آیت الله نجومی و مرحوم استاد میرزا رضای کلهر در کرمانشاه برگزار می شود.
رسول شکری نیا

کرمانشاه- خبرنگار جوان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کنگره بین‌المللی مکتب خوشنویسی و بزرگداشت عالم فرزانه حضرت آیت الله نجومی و مرحوم استاد میرزا رضای کلهر در کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار جوان از کرمانشاه، دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه از تدوین 120 برنامه‌ مختلف توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برای سال 93 خبر داد و بیان داشت: برای اجرای این برنامه‌ها اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 500 هزار تومان پیش‌بینی و کارشناسی شده و به وزارتخانه مربوطه ارسال شده است.

این مسئول اختصاص این بودجه به استان کرمانشاه را موجب دگرگونی و تحول فضای فرهنگی استان دانست و تصریح کرد: این در حالی است که کل بودجه‌ تخصیص یافته در سال‌جاری برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 500 میلیارد تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در بین این 120 برنامه چند برنامه شاخص وجود دارد که در صورت تامین اعتبار اجرا می‌شوند.

وی از برپایی کنگره بین‌المللی مکتب خوشنویسی آیت‌الله سیدمرتضی نجومی و میرزا رضا کلهر در کرمانشاه خبر داد و گفت: معرفی جایگاه ویژه استان کرمانشاه در مکتب خوشنویسی از اهداف برگزاری این کنگره محسوب می‌شود.

رحیمی‌زنگنه خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شاعران آیینی کرمانشاه و جشنواره بین‌المللی موسیقی عرفانی و مقامی از دیگر برنامه‌های شاخص در سال 93 است.

این مسئول با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب‌های موسیقی مقامی و عرفانی در ایران است، افزود: هدف از اجرای کنسرت‌های موسیقی در روزهای پنج‌شنبه در استان کرمانشاه، تقویت موسیقی مقامی و عرفانی در مقابل موسیقی غربی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: از برنامه‌های گذشته تنها دو درصد کنسرت‌ها موسیقی پاپ بوده و 98 درصد اجراها مقامی و عرفانی است.

رحیمی‌زنگنه تاکید کرد: کنسرت‌های ارزشمند پاپ هم که در شهر کرمانشاه برگزار شده، در محتوا و درون‌مایه جز هویت فرهنگی ما چیز دیگری را بیان نمی‌کند.

وی سمت و سو بخشیدن به موسیقی در کشور را مهمترین برخورد با موسیقی غربی کاملا ناسازگار با هویت و ارزش‌های دینی ایرانیان در بلندمدت عنوان کرد و گفت: ترویج موسیقی عرفانی و مقامی که مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی است باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تدوین دایرة‌المعارف کرمانشاه برای نخستین‌بار خبر داد و بیان داشت: این کار نیازمند هزینه‌های بسیار بالایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کنگره‌ احمد عزیزی در دهه اول آذرماه سال‌جاری با هدف بزرگداشت این شاعر برجسته و آیینی برگزار می‌شود.

به گفته رحیمی‌زنگنه، یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی در حال تدوین بوده و همزمان با رونمایی از این یادنامه، آلبومی از اشعار این شاعر که به آهنگ تبدیل شده نیز به‌عنوان یک اثر فاخر رونمایی می‌شود.

وی مهلت ارسال مقالات به همایش علمی و پژوهش سیره امام رضا(ع) در آیینه ادبیات معاصر را 20 مرداد ماه سال‌جاری اعلام کرد و افزود: فراخوان این همایش از آذرماه سال گذشته آغاز شده است.

رحیمی زنگنه از شناسنامه‌دار شدن آثار فاخر هنری طی پروسه ارزیابی آثار برای ارائه در اکسپوی هنری خبرداد و گفت: یک تیم کارشناسی بر همه آثار نظارت و قیمت‌گذاری می‌کند و تیم دیگر که متشکل از هفت نفر است آثار فاخر را ارزیابی کرده و شناسنامه‌ای را برای این آثار تهیه می‌کنند.

رحیمی زنگنه در پایان از برگزاری برنامه‌های مختلف در ماه مبارک خبرداد و گفت: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده و امسال علاوه بر جلسات انس با قرآن، جز خوانی و ترتیل، تفسیر قرآن را نیز خواهیم داشت و در یکی از روزهای ماه مبارک تعدادی از کودکان تحت نظر بهزیستی اطعام خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر