کد خبر: 655732
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
امام جمعه موقت قزوین:
امام جمعه موقت قزوین گفت: کار فرهنگی به صورت بخشنامه‌ای محقق نمی‌شود بلکه تحقق این امر در نخستین گام به عملکرد مدیران این عرصه باز می‌گردد.
حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در کارگاه ارتقای توان تخصصی مدیران فرهنگی حوزه‌های بسیج که از سوی معاونت فرهنگی سپاه صاحب‌الامر (عج) در سالن شهید حسن‌پور سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مدیران فرهنگی بسیج برای اجرای تکالیف خود باید در نخستین گام، از جایگاه فرهنگ در جغرافیای دین آگاه باشند.

وی افزود: جهان‌بینی اسلامی؛ باورها و اعتقادات انسان را سرشاخه اصلی برای شکل‌گیری هویت انسان می‌داند و از همین رو لازم است نسبت به تقویت ریشه‌های عقاید خود کوشا باشیم چراکه تا عقیده مسلمان به درستی شکل نگیرد حقیقت عبودیت و بندگی محقق نمی‌شود.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: هر قدر عقاید ما شفاف، روشن و ریشه‌دار باشد به همان میزان حقیقت بندگی مطلوب‌تری را درک می‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر عقاید و عبودیت به درستی شکل گیرد محصول خروجی آن تقواست؛ به این معنا که تمام اقداماتی که انجام می‌دهیم در راستای کسب رضای پروردگار متعال است.

عابدینی تصریح کرد: تقوا به معنای حفظ ریشه‌ها و رشته‌هایی است که ما را به سوی کمال سوق می‌دهد و سعادت هر دو دنیای ما را  در بر دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین عنوان کرد: رسالت اخلاقی یکی از ریشه‌های اخلاقی ماست که در راستای تقوا‌پیشگی حاصل می‌شود و بر مبنای آن هر عمل پسندیده را قبول می‌کنیم و در برابر خلقیات ناپسند منزجر می‌شویم.

وی ادامه داد: انسان متقی کسی است که با حضوری جدی در عرصه‌های امتحان الهی به طور دائم پلی ارتباطی را میان خود و معبود ایجاد کرده است و با ایستادگی و انسجام لازم بصیرت، روشن‌بینی و نورانیت را به دست می‌آورد.

عابدینی اظهار کرد: توانمندی نتیجه تقواپیشگی است؛ به طوری که ارزش‌ها و عزت‌های انسانی در این مسیر حفظ می‌شود و اگر انسانی چنین مرحله‌ای را سپری کند دارای حالتی کریمانه می‌شود که توان کار فرهنگی را دارد.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی به صورت بخشنامه‌ای محقق نمی‌شود بلکه تحقق این امر در نخستین گام به عملکرد مدیران این عرصه باز می‌گردد.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: اخلاق ریشه در کرامت دارد که با توجه به این مطلب مادامی که مدیران فرهنگی در کسب این فضیلت تلاش نکنند موفقیت مطلوبی را به دست نمی‌آورند.

عابدینی همچنین به تشریح مسئولیت مدیران فرهنگی بسیج در مقوله امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و یادآور شد: آموزش، تأثیر‌گذاری مناسب، موعظه از طریق حرف‌های سازنده و نصیحت به منزله خیرخواهی اقداماتی است که باید قبل از انجام امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر اقدامات یاد شده نتیجه مطلوبی را به دنبال نداشته باشد آن‌گاه عمل به امر به معروف و نهی از منکر الزامی می‌شود و باید توجه شود در اجرای این امر تعارف و ملاحظه‌گری دیگر معنا ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نتیجه امر به معروف و نهی از منکر امام راحل عظیم‌الشأن است که عزت و اقتدار نظام را در مقابل تهاجم همه‌جانبه استکبار در پی داشته است.

وی تأکید کرد: استفاده از ادبیات امر به معروف و نهی از منکر موجب پیشرفت نظام اسلامی شده و اهمال از این امر افول این جایگاه را به دنبال داشته است.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: در عصر حاضر اسلام برآمده از تفکر آمریکا درصدد است تا مفاهیم و ارزش‌های انقلاب همچون استکبارستیزی به فراموشی سپرده شود که برای مقابله با این امر نیاز است گوش به فرمان رهبری باشیم.
پایان پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار