کد خبر: 654362
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
نماينده مسيحيان آشوري در مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
بت‌كليا گفت: حاميان داعش صرفا به خاطر اينكه مردم را از دين، انسانيت و خدا دور كنند و مثل خودشان شوند، چنين اقداماتي را انجام مي‌دهند.
بت‌كليا: براي داعش فرقي بين مسجد، كليسا و حرم نيستجوان‌آنلاين: يوناتن بت‌كليا،‌ نماينده مسيحيان آشوري در مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به حمله گروهك تروريستي داعش به كليساها و مسيحيان در موصل اظهار داشت: براي گروه تروريستي داعش مسجد، كليسا و حرم تفاوتي ندارد، چون انسانيتي براي آنها باقي نمانده است و اصلا نمي‌توان آنها را جزو انسان دانست.
 
بت‌كليا ادامه داد: من فكر مي‌كنم كه حاميان آنها صرفا به خاطر اينكه مردم را از دين، انسانيت و خدا دور كنند و مثل خودشان شوند، چنين اقداماتي را انجام مي‌دهند. زماني كه صحنه‌هاي اينچنيني را مي‌بينيم كه دست جوانان را از پشت مي‌بندند و آنها را مجبور به ناسزا گفتن به مسئولين و مقامات مي‌كنند  و بعد هم با گلوله آنها را مي‌كشند، به واقع متوجه مي‌شويم كه اينها جزو انسان نيستند و بويي از انسانيت نبرده‌اند.
 
نماينده مسيحيان آشوري افزود: حركت‌هايي كه گروه تروريستي داعش انجام داده، بدتر از حركت‌هايي است كه در ميانمار اتفاق افتاد؛ در آنجا كشت و كشتار رخ داد و مدعيان مسيحيت، مسلمانان را قتل عام ‌كردند و اينجا گروه تروريستي داعش دست به چنين رفتارهايي مي‌زند و اصلا برايشان مسيحي و شيعه و سني مطرح نيست.
 
وي با تاكيد بر اينكه همه دنيا بايد دست به دست هم دهند و رفتارهاي خشونت آميز گروه تروريستي داعش را محكوم كنند، گفت: من فكر مي‌كنم دنيا اگر به خداوند اعتقاد دارد و اگر به پيامبراني كه خداوند براي ما نازل كرده، ايمان دارد، بايد هر كس به هر مرام، مسلك و مذهبي كه معتقد  است، عليه داعش قدمي بردارد تا جلوي اين حركت‌ها گرفته شود تا مردم در آرامش زندگي كنند.
 
بت‌كليا افزود: ايران بايد الگوي همه اين جهانيان باشد، آرامشي كه در اين كشور وجود دارد در جاي ديگري نيست. كليساهاي مختلف جزو ميراث فرهنگي مي‌شود و مسئولان براي مرمت و نگهداري آنها اقدامات لازم راانجام مي‌دهند. در ايران كليسا به يونسكو معرفي مي‌شود و به عنوان ميراثي در يونسكو ثبت مي‌شود. در كشور ما معبد، كليسا، مسجد و حرم همه در كنار يكديگر صرفا براي آنكه مردم را به راه راست هدايت كنند، قدم برمي‌دارند.
 
نماينده مسيحيان آشوري عنوان كرد: در كشور ما مردم در كمال آرامش و آسايش زندگي مي‌كنند اما آيا چون در مملكت ما آسايش و آرامش برقرار است بايد نسبت به همسايه‌مان كه در عذاب است، بي‌تفاوت باشيم؟ اين درو از انسانيت است و ما نمي‌توانيم سكوت كنيم همه كمك مي‌كنيم تا همسايه هم آرامش داشته باشد.
 
وي همچنين در پايان به انتخابات سوريه اشاره كرد: با انتخاباتي كه در عراق و سوريه برگزار شد، مردم شريف عراق و سوريه نشان دادند كه سرنوشت كشورشان برايشان داراي اهميت است و با اشتياق در انتخابات شركت كردند. بنده در مراسم انتخابات سوريه حضور داشتم و از نزديك ديدم كه مردم چه با اشتياق در انتخابات شركت مي‌كردند. آنها با خون خود راي مي‌دادند و در روز سرنوشت خود حاضر شدند، بنابراين هه دنيا بايد كمك كند تا جلوي اين حركت‌ها گرفته شود و اين افرادي كه واقعا انسانيت ندارند اين مناطق را ترك كنند.   
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار