کد خبر: 653794
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: یکی از مهم‌ترین شکایات مردم در محاکم قضایی و نظام پزشکی مربوط به عوارض داروهای تقلبی، ماهواره‌ای و اینترنتی است که متأسفانه دست شاکی در این موارد به هیچ جا نمی‌رسد.

ایرج خسرونیا در آستانه برپایی همایش روز مبارزه با داروهای تقلبی که پنجم تیرماه برگزار می شود، با هشدار جدی درباره عوارض مصرف داروهای تقلبی در ایران خواستار توجه مردم به این موضوع و اطلاع رسانی گسترده و هدفمند رسانه ها در این باره شد.

معاون رئیس نظام پزشکی تهران در ادامه افزود: یکی از دلایل شیوع توزیع و مصرف این نوع داروهای خطرناک، تبلیغات گسترده ماهواره‌ای و اینترنتی است؛ به همین خاطر به مردم توصیه می شود بهترین محل برای خرید دارو فقط داروخانه ها هستند چراکه در صورت بروز هر نوع مشکل نیز موضوع به طور قانونی قابل رسیدگی است.

وی تصریح کرد: اما از آنجا که داروهای تقلبی و ماهواره ای هیچ نام و نشانی از محل تولید و کشور تولیدکننده ندارند از این رو مردم و مصرف کنندگان پس از بروز مشکل نمی توانند به هیچ شکل ممکن شکایتشان را پیگیری کنند و به عبارتی دستشان به هیچ جا نمی رسد.

رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی تهران در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین داروهای تقلبی مربوط به داروهای پوستی و چاقی و لاغری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده های متعددی درباره عوارض هولناک و حتی مرگبار استفاده از داروهای تقلبی و قاچاق وجود دارد اما متأسفانه قربانیان و خانواده هایشان نمی توانند به حداقل حق و حقوقشان نیز برسند چراکه این نوع داروها به هیچ عنوان قابل پیگیری نیستند.

همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر 93 از ساعت 9صبح تا 2 بعدازظهر با حضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان امور دارویی کشور در مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار