کد خبر: 653770
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
فرانسه پيشتاز همه مدعيان
خروس‌ها پرگل‌ترين بازي جام جهاني 2014 را رقم زدند. جمعه شب سه بازي ديگر از جام بيستم انجام شد كه طي آن كاستاريكا شگفتي‌ساز شد و...
شيوا نوروزي
خروس‌ها پرگل‌ترين بازي جام جهاني 2014 را رقم زدند. جمعه شب سه بازي ديگر از جام بيستم انجام شد كه طي آن كاستاريكا شگفتي‌ساز شد و صعودش به دور بعد را قطعي كرد. اين در حالي است كه پيروزي پنج بر دو فرانسه بر سوئيس پرگل‌ترين بازي جام لقب گرفت و اكوادور نيز همچنان به صعود اميدوار ماند.
 
خروس‌هاي مدعي
تيم ملي فرانسه با هدايت ديديه دشان ثابت كرد حرف‌هاي زيادي در اين دوره دارد. فرانسه كه در دوره گذشته مفتضحانه با جام جهاني خداحافظي كرد اين بار با توپ پر به برزيل آمده‌ است. سوئيسي‌ها كه تصور نمي‌كردند در ورزشگاه فونته نوا اينگونه تحقير شوند نتيجه را 5 بر 2 به آبي‌پوشان واگذار كردند. ژيرو، ماتئو ايدي، بوئما، بنزما و سيسوكو گل‌هاي فرانسه را به ثمر رساندند. حال آنكه در دقيقه 93 بنزما شاگردان هيتسفلد را شش تايي كرد اما داور مسابقه اعلام كرد اين گل پس از به صدا درآمدن سوت پايان بازي زده شده است. ژمائيلي و شاكا هم گلزنان سوئيس بودند. تيم ملي فرانسه با اين برد شش امتيازي شد و در آستانه صعود قرار گرفت، اكوادور و سوئيس هر كدام با سه امتياز دوم و سوم هستند و هندوراس هم امتيازي كسب نكرده.
سرمربي سوئيس باخت سنگين به فرانسه را شب سياه فوتبال اين كشور خواند. اوتمار هيتسفلد در شرايطي كه تلاش مي‌كرد خود را همچنان اميدوار نشان دهد، گفت: شب سياهي براي سوئيس بود. در حد و اندازه‌هاي خودمان ظاهر نشديم. زماني كه دو بر صفر عقب افتاديم كارمان واقعاً سخت شد. فرانسه واقعاً تيمي قوي است و جايگاه فعلي اين تيم در رنكينگ فيفا نبايد حريفان را گول بزند. البته سوئيس هنوز اعتبار زيادي در دنياي فوتبال دارد و همچنان شانس صعود به مرحله حذفي را داريم. براي بازي بعدي بايد تلاشمان را بيشتر كنيم. دشان سرمربي خروس‌ها زدن پنج گل به سوئيس را رويايي خواند: فوق‌العاده بوديم و نتيجه‌اي رويايي گرفتيم. به تيم خوب سوئيس پنج گل زديم و سه امتياز ديگر هم گرفتيم. نگاهمان به بازي آينده است و بازي سوم تكليف سرگروه و تيم دوم را روشن مي‌كند.
 
 درخشش كاستاريكايي
 
كاستاريكا به عنوان نخستين تيم گروه D صعودش به دور بعد را جشن گرفت. درخشش اين تيم امريكايي كماكان ادامه دارد و اين بار نوبت ايتاليا بود كه قرباني جاه‌طلبي‌هاي اين تيم شود. پيروزي يك بر صفر براي شاگردان خورخه لوئيز پينتو كافي بود تا خيالشان بابت صعود راحت شود. لاجوردي‌ها موقعيت چنداني براي گلزني نداشتند اما روئيز با ضربه سر توپ را به تور دروازه بوفون چسباند. داور براي آنكه تك گل كاستاريكار را صحيح اعلام كند از تكنولوژي گل لاين استفاده كرد. با شكست ايتاليا حذف انگليس از جام جهاني قطعي شد. نبرد ايتاليا و اروگوئه در بازي آخر تكليف تيم دوم گروه را مشخص مي‌كند.
 
پينتو سرمربي كاستاريكا به تمجيد از بازيكنانش پرداخت: عالي بوديم و خوشحالم كه در حساس‌ترين زمان به گل رسيديم. در مقابل تيم سرشناسي بازي مي‌كرديم و من بابت اين پيروزي به شاگردانم افتخار مي‌كنم. بايد از اين پيروزي لذت ببريم و در عين حال به بازي‌هاي آينده فكر كنيم. در آن سوي ميدان چزاره پراندلي ايتاليا را مستحق شكست عنوان كرد: شايسته اين باخت بوديم ولي نبايد نگران باشيم چراكه هنوز شانس داريم. كاستاريكايي‌ها جنگنده‌تر از ما ظاهر شدند. بازيكنان آنها باهوش بودند و از هر فرصتي براي گلزني استفاده مي‌كردند.  نكته جالب اينجاست كه افسران ضد دوپينگ فيفا پس از پايان اين مسابقه از هفت بازيكن كاستاريكا تست دوپينگ گرفتند. اين در حالي است كه معمولاً دو يا سه بازيكن براي انجام تست دوپينگ انتخاب مي‌شوند. رفتار مسئولان فيفا اعتراض گسترده كاستاريكايي‌ها را به همراه داشت.
 
  همچنان اميدوار
 
در ديگر ديدار برگزار شده گروه E اكوادور دو بر يك هندوراس را از پيش رو برداشت و اميدهايش به
صعود را حفظ كرد. هندوراس در حالي نتيجه را واگذار كرد كه ابتدا يك بر صفر از حريفش پيش افتاده بود ولي با دريافت دو گل قافيه را باخت. روئدو سرمربي اكوادور تغييرات ايجاد شده در تركيب تيم را عامل اصلي پيروزي تيمش خواند: در تركيب تغييراتي داشتيم چراكه هندوراس با حريف قبلي‌مان متفاوت بود. هر دو تيم به برد احتياج داشتند. در حال حاضر سرنوشت صعود دست خودمان است. براي رسيدن به هدف بايد در بازي آخر با انگيزه‌تر از هميشه كار كنيم.
 
 
 بازي‌هاي امشب
بلژيك – روسيه امشب ساعت 20:30 رودرروي هم قرار مي‌گيرند. بلژيك با توجه به برد شيرين بازي
اول اعتماد به نفس زيادي پيدا كرده، اما روسيه كارش را با يك تساوري نا‌اميد كننده آغاز كرده و همين مسئله كفه ترازو را به نفع بلژيك سنگين‌تر كرده. در ديگر ديدار گروه H كره مقابل الجزاير ساعت 23:30 صف آرايي مي‌كند. نماينده آسيا از روسيه يك مساوي گرفته. وضعيت اين گروه به شكلي است كه تيم‌هاي پيروز امشب شانس‌شان براي صعود را بيشتر مي‌كنند.  در حساس‌ترين بازي بامداد فردا امريكا به جنگ پرتغال بحران زده مي‌رود. امريكا با پيروزي كه در مصاف با غنا كسب كرد مثل ژرمن‌ها سه امتيازي است. شاگردان كلينزمن در صورتي كه اين بار هم پيروز از ميدان خارج شوند حكم صعود شان امضا خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار