کد خبر: 653070
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
برای هفتمین سال متوالی
به همت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل و دفتر نمایندگی ولی فقیه در این سازمان هفتمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی با محور شعار سال و ارائه مقالات برتر در اردبیل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، در این همایش که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: جهاد سازندگی الگویی خارجی و یا بیرون از مکتب اسلام نبود بلکه منبعث از ریشه‌های ارزشی و اسلامی بوده که به همت امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنیان آن شکل گرفت.

عدیل سروی یادآور شد: هدف والای این سازمان و نهضت عظیم رفع محرومیت و تبعیض از چهره مناطق دور افتاده و روستایی بود که در دوران ستمشاهی مورد غفلت واقع شده بودند.

وی خاطرنشان کرد‌: آنچه که به جهاد سازندگی و در ادامه مسیر جهاد کشاورزی ابهت و عظمت بخشیده بحث ورود متعهدانه و مخلصانه به عرصه‌های مختلف بوده که نتایج پرسود و ثمری را نیز به همراه داشته است به طوری که امروز شاهد تامین بسیاری از نیازمندی‌های کشور در داخل ایران اسلامی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه در سایه تفکر جهادی با الهام از اندیشه امام راحل و در ادامه مسیر مقام معظم رهبری جهاد سازندگی و کشاورزی توانسته است در همه صحنه‌ها از روزهای اول انقلاب گرفته تا دوران جنگ و سازندگی مجاهدانه در عرصه حاضر شود، گفت: امروز نیز در سنگر اقتصاد و فرهنگ با همین مدیریت جهادی و عزم ملی که بر معیارو محک دینی و اسلامی است ما قادر هستیم تمام توطئه‌ها و ترفندها را بشکنیم و بیش از گذشته در مسیر تعالی ارزش‌ها قدم برداریم.

سروی یکی از موفقیت‌های جهاد سازندگی در گذشته و جهاد کشاورزی در حال حاضر را روی آوردن به انجام کارها با اخلاص و توانمندی بسیار بالا بیان کرد و افزود: با همین روحیه می‌توان به رفع محرومیت‌ها امیدوار بوده و حرکت‌های جدی را در مناطق روستایی و کم برخوردار رقم زد.

این مسئول با مهم ارزیابی کردن امر معیشت مردم و تامین نیازمندی‌ها به عنوان محور حرکتی جامعه عنوان کرد: این خود به رفع محرومیت‌ها کمک کرده و بیش از گذشته زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: بازگشت مدیریت جهادی نیاز فوری و جدی امروز کشور است چرا که بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب و نتایج و ثمرات این مدیریت که در دهه اول انقلاب در اوج قرار داشت بسیاری از گره‌های کور این کشور باز شد و امروز در گشایش وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به چنین مدیریتی نیازی جدی داریم.

سروی یادآور شد: برای هفتمین بار است که به همت سازمان جهاد کشاورزی این همایش با محوریت فرهنگ و مدیریت جهادی و الگو قرار دادن شعار سال برگزار می‌شود و قطعاً نتایج این هفت دوره همایش و خروجی آن می‌تواند در حوزه کاربردی به کمک ما بیاید تا بتوانیم به سرعت حرکت‌هایمان را با انسجام بیشتر ادامه بدهیم.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی امروز در سنگر تولید و صنعت امنیت غذایی کشور و عمل به مدیریت جهادی به چند برنامه تحول‌آفرین دست زده است که از جمله آن می‌توان تحول علمی مدیریت منابع آب تولید محصولات پاک و ارگانیک و همچنین توجه به صیانت و حفاظت از خاک به عنوان زیرساخت مهم تولید بخش کشاورزی را نام برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این سازمان در تقویت این حوزه آمادگی جذب سرمایه‌گذاران را دارد و با تمام توان آمادگی دارد تا هر چه سریع‌تر موانع بروکراسی و نظام اداری برطرف و یک تحولی در این حوزه با حضور سرمایه‌گذاران آغاز شود.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، در ادامه این همایش از بین 17 اثر ارائه شده به این همایش مقاله بهروز خلیلی برتر شناخته شد و این مقاله برتر به حاضران همایش ارائه شده و در پایان نیز از صاحبان مقالات برتر همایش فرهنگ و مدیریت جهادی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر