کد خبر: 653069
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
داستانهایی از آثار ماهواره بر تغییر سبک زندگی

ü من استاد دانشگاهم. برادر زاده بنده تو خونشون ماهواره بود. بعد از مدتی دیدم دیگه ندارن. گفتم: چی شد گذاشتی کنار؟ گفت: بعدا از یه مدت دیدم ماهواره، رو خودم و بچم خیلی اثر گذاشته. گفتم: چه اثری؟ گفت: دیدم غیرت، احترام بزرگ تر، کوچکتر، مرجع تقلید، همه چیز رنگ باخته. نگاهی که سابق به مادرم داشتم، الان ندارم. متوجه شدم همش اثر ماهوارس.

ü یکی از نزدیکان ما که ماهواره دارن. خودم دیدم که چه جور غیرت و حیا، تو خانوادشون از بین رفت. مرد این خونه خیلی نسبت به حجاب و برخورد با نامحرم حساس بود؛ ولی بعداز دو سال می‌بینم که همسر و دختراش وضع بدی دارن و تومهمونیا با حجاب نامناسبی ظاهرمی‌شن؛ اما مرده چیزیش نمی‌شه.

ü همسایه ما که یه بچه کوچیک هم دارن، قبل از اومدن ماهواره به خونشون، خانواده خوبی بودن؛ اما بعد از اومدن ماهواره، اوضاع عوض شد. تو شبکه فارسی وان یه جور تلقین می کنن که یه زن می‌تونه با مردای دیگه ارتباط داشته باشه. ایشون با آقایی ارتباط برقرار کرد. شوهرش که فهمید و علنی شد، حساسیت نشون نداد و باهاش کنار اومد. الانم هیچ کدوم به زندگی‌شون دل نمی‌دن. هرکس سراغ کار خودشه.

ایجاد بلوغ زود رس جنسی

ü یک ماه پیش پسرم رو که 14 ساله بود، چند وقتی فرستادم تهران خونه یکی از اقوام‌مون. فراموش کردم که ماهواره دارن. پسرم آثاری از بلوغ نداشتغ اما بعد از اون مسافرت، خیلی تغییر کرد. با این که قبلاً تو ایم مسائل نبود؛ اما بعد از اون به عکس خانوما علاقه پیدا کرده بود؛ البته تحلیلی خوبی از برنامه‌های ماهواره‌ی داشت و می‌گفت: اینا برنامه سمت خدا رو مسخره کردن. اینا نمی‌خوان مردم از دین با خبر بشن. اما متأسفانه در همین مدت کم، اثر خودش رو گرفت.

ü یک از بستگان‌مون ماهواره دارن. دو تا بچه هم دارن. دختر این خونواده تو ده سالگی دچار بلوغ زودرس شد و فوراً به عقد آقایی درآوردنش نا ازدواج کنه بره. پسر چهار ساله این خونواده تو یکی از مهمونی‌ها در حین بازی با یه دختر بچه، ادای تجاوز کردن رو در می‌آورد؛ البته خیلی واقعی. ازش پرسیدم: داری چیکار می‌کنی؟ گفت تو یه فیلم دیدم این کار رو می‌کنن، ما هم همون کار را می‌خوایم بکنیم.

ایجاد روحیه تنوع طلبی جنسی

ü من خودم مشاورم. هفته‌ای دو سه مورد مراجعه دارم که مردا به خاطر ماهواره از خانوماشون ایراد می‌گیرن. یه خانوم پنجاه شصت ساله که عروس و داماد دراه، شوهرش بهش گفته بود: هیکل تو دیگه به درد من نمی‌خوره. قیافه ظاهریتم به درد من نمی‌خوره. بدون مهریه باید بذاری بری. خانومایی که جوون هستن و یه بچه هم دارن، باز به همین مشکل برخورد کردن.

ü همسایه ما با حجاب و با وقار بود .پای ماهواره که به خونش باز شد چادر رو کنار گذاشت. بعد از مدتی هم روسری بلندش کوتاه شد و به موازات اون رنگ و اندازه مانتوش تغییر کرد. کاش به همین جا ختم می شد!رفت و اومدهای مشکوک و پنهانیش هم شروع شد و بالاخره با وجود داشتن یه دختر بچۀ10 ساله،از هم جدا شدند و به همین راحتی یه زندگی از هم پاشید!روزی شوهر این زن با ناراحتی ودر جمع همسایه ها اعتراف کرد که عامل شکست من در زندگی،فیلم هایی بود که به نام فیلم های خانوادگی از ماهواره پخش می شد.

ü الان چهارساله که برادر شوهرم با جاریم سر ماهواره قهر هستن؛با اینکه عروس دارن،داماد دارن.برادر شوهرم ساعت سه به بعد ماهواره نگاه می کنه و از زنش توقع داره مثل اون زنایی باشه که تو ماهواره هستن.

سازمان بسیج رسانه استان اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار