کد خبر: 652816
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
تيم ‌ملي آلمان در اولين بازي خود در جام جهاني، پرتغال را در هم كوبيد. اولين بازي گروه G را...
شيوا نوروزي
تيم ‌ملي آلمان در اولين بازي خود در جام جهاني، پرتغال را در هم كوبيد. اولين بازي گروه G را آلمان و پرتغال برگزار كردند. با وجود آنكه قدرت ژرمن‌ها بر كسي پوشيده نبود اما زدن چهار گل به پرتغال هواداران را شگفت‌زده كرد. در ديگر بازي گروه نيز امريكا با حساب 2 بر يك از سد غنا گذشت.
   
  پوست پرتغال كنده شد

همانطور كه انتظار مي‌رفت سفيد‌پوشان بازي را تهاجمي شروع كردند و در همان ابتداي كار موقعيت‌هاي زيادي روي دروازه پرتغال به وجود آوردند. تنها 12 دقيقه از بازي گذشته بود كه گل نخست آلمان به ثمر رسيد. توماس مولر از روي نقطه پنالتي گلزن اول لقب گرفت. ضربه سر هوملس دروازه ياران رونالدو را براي دومين بار باز كرد. با اخراج په‌په در دقيقه 37 كار شاگردان بنتو سخت‌تر از قبل شد. مهم‌ترين نكته‌اي كه تماشاگران پرتغالي به آن اعتراض داشتند محو بودن كريس رونالدو ستاره اين تيم بود. بهترين فوتباليست جهان در طول 90 دقيقه نتوانست كمكي به تيمش كند. مولر قبل از پايان نيمه اول گل دوم خود و گل سوم آلمان را زد و خيال يواخيم‌لو را راحت كرد. با اين حال ژرمن‌ها كه به اميد قهرماني به برزيل آمده‌اند، دست از تلاش نكشيدند و از 10 نفره بودن قرمزها نهايت استفاده را بردند. مولر با زدن گل چهارم اولين هت‌تريك جام بيستم را به نام خود ثبت كرد.
مهاجم سه گله آلمان به عنوان بهترين بازيكن اين ديدار انتخاب شد. توماس مولر در حالي با هت‌تريك برابر پرتغال بهترين بازيكن لقب گرفت كه تاكنون هفت بار با پيراهن آلمان در جام جهاني به ميدان رفته و هشت گل به ثمر رسانده است. با اين پيروزي آلمان با تفاضل گل بهتر صدرنشين گروه شد و امريكا نيز در رده دوم قرار گرفت.
 
سرمربي تيم ملي آلمان برد پرگل مقابل پرتغال را شروعي رويايي در جام 2014 خواند. يواخيم‌لو در كنفرانس خبري بعد از مسابقه از شاگردانش بابت بازي خوبشان تشكر كرد: «انسجام تيمي‌مان عالي بود. زماني كه توپ به دستمان مي‌افتاد در زمين همه كار مي‌كرديم. به ويژه در نيمه اول كه بازي سرعتي و هجومي را به نمايش گذاشتيم و موقعيت‌هاي زيادي ساخته و پرداخته كرديم. بازي در نيمه دوم متفاوت بود چراكه سه گل زده بوديم و بايد توپ و انرژي را حفظ مي‌كرديم.» لو در ادامه به نقش توماس مولر در كسب سه امتياز بازي اول اشاره كرد: «توماس در خط حمله بهتر از هميشه بود. او په‌په و آلوز را به خود مشغول كرد. او با سرعت زيادي كه دارد دفاع پرتغال را به هم ريخت. اين همان مولر واقعي است. به بچه‌ها گفته بودم كه وقتي رونالدو پا به توپ شود خطرساز خواهد شد.»
فابيو كوانترائو، مدافع پرتغال كه در نيمه دوم از ناحيه كشاله ران به شدت مصدوم شد، به نظر مي‌رسد نتواند پرتغال را در بازي‌هاي بعدي گروهي همراهي كند. اخراج په‌په و آسيب ديدگي كوانترائو و همچنين آلمديا مهم‌ترين چالش‌هاي اين روزهاي پائولو بنتو است. سرمربي پرتغال به شدت از تحقير تيمش ناراحت بود و به سختي پاسخ خبرنگاران را داد: «بايد وضعيت آسيب‌ديدگي آلمديا و كوانترائو بررسي شود. بايد با هرچه در توان داريم بجنگيم. پر اشتباه بوديم و بايد هر چه زودتر فكري به حال خودمان كنيم. البته پرتغال هم موقعيت گلزني داشت، حتي زماني كه 2 بر صفر عقب افتاده بوديم.»
 
  برد ناپلئوني امريكا
 
شاگردان يورگن كلينزمن به لطف گلزني در دقايق پاياني غنا را 2 بر يك مغلوب كردند. بامداد ديروز دومين ديدار گروه هفتم هم برگزار شد و يانكي‌ها سه امتياز شيرين را به چنگ آوردند. كلينت دمپسي در ثانيه 30 بازي گل روحيه بخشي را براي امريكا زد. اين گل پنجمين گل سريع تاريخ ادوار جام جهاني بود. گل هاكان شوكور (جام جهاني 2002، ثانيه 11 )، گل واكلاو ماسك (جام جهاني 1962، ‌ثانيه 16 )، گل ارنست لينير (جام جهاني 1934، ثانيه 25 ) و گل برايان رابسون (جام جهاني 1982، ‌ثانيه 27) رتبه‌هاي اول تا چهارم اين ركورد را در اختيار دارند. غنايي‌ها دقيقه 82 توسط آيو، كار را به تساوي كشيدند اما بروك در فاصله چهار دقيقه تا پايان بازي شادي را به اردوي امريكا بازگرداند.
سرمربي امريكا كسب اين برد را راهي براي صعود به مرحله بعد عنوان كرد. كلينزمن در پايان بازي اظهار داشت: به بازيكنانم افتخار مي‌كنم. ما براي پيروزي به ميدان آمده بوديم. سرمربي پيشين آلمان از عملكرد بازيكنان غنا نيز تمجيد كرد: غنا تيم بسيار خوبي است و 90 دقيقه ما را اذيت كرد. بازيكنان اين تيم هم بازي خوبي را به نمايش گذاشتند و نهايت تلاش خود را در زمين نشان دادند اما در نهايت اين ما بوديم كه سه امتياز را به دست آورديم و بر اين باورم كه شايسته اين پيروزي بوديم. نشان داديم كه چه تيم با‌روحيه و منسجمي هستيم. همه ما براي پيروزي يك‌دل شديم. با اين پيروزي يك چيز را ثابت كرديم و آن اينكه براي پيروز شدن بايد تا آخرين ثانيه‌ها جنگيد. در پي آن هستيم كه برابر پرتغال هم خوب ظاهر شويم و به پيروزي برسيم. من به صعود به دور بعد فكر مي‌كنم كار با تلاش زياد بازيكنان عملي خواهد شد. براي رسيدن به يك هدف بايد نهايت تلاش را داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار