کد خبر: 652510
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
بسته شدن كارنامه ايران برابر قهرمان 9 دوره ليگ جهاني با دو پيروزي و دو شكست
دو برد و دو باخت، مقابل پرافتخارترين تيم ليگ جهاني در تهران و برزيل اين كارنامه شاگردان كواچ در چهار مسابقه‌اي بود كه...
سعيد احمديان
دو برد و دو باخت، مقابل پرافتخارترين تيم ليگ جهاني در تهران و برزيل اين كارنامه شاگردان كواچ در چهار مسابقه‌اي بود كه برابر برزيل قرار گرفتند اما آنچه در تهران رقم خورد متفاوت‌تر از برزيل بود. جمعه شب در مسابقه اول ايران 3 - 2 برزيل را برد اما يك شنبه شب شاگردان برونو رزنده توانستند تلافي كنند و با نتيجه 3 – 2 ايران را شكست دهند، آن هم در مسابقه‌اي كه تيم كواچ اگر چه مانند بازي اول درخشان نبود اما حداقل با گرفتن دو ست، يك امتياز گرفت. در بازي ديگر گروه A ليگ جهاني هم ايتاليا كه با تيم دومش به ورشو رفته باز هم به لهستان باخت. حالا در پايان اين هفته از ليگ جهاني، ايتاليا با 19 امتياز صدرنشين است و برزيل و لهستان هم 8 امتيازي‌اند و ايران با 7 امتياز در رده چهارم گروه قرار گرفته است و براي صعود شاگردان كواچ بايد چشم به بازي‌هاي باقي مانده با ايتاليا و لهستان داشت.
 
انتقام به سبك برزيل
جهنم آزادي، اين شايد بهترين توصيف براي حال و هواي يك شنبه شب سالن 12 هزار نفري آزادي باشد، شبي كه قرار بود ايران و برزيل در ادامه بازي‌هايشان در ليگ جهاني براي دومين بار در تهران به مصاف هم بروند. ايران برنده مسابقه اول بود و حالا تيم قدرتمند واليبال دنيا براي انتقام به ميدان آمده بود. شاگردان رزنده از همان ابتدا طوفاني شروع كردند و توانستند ست‌هاي اول و دوم را با نتايج 25 بر 19 و 25 بر 17 به نفع خودشان به پايان برسانند. در ست سوم اما ورق برگشت و اين واليباليست‌هاي ايراني بودند كه با تشويق‌هاي كر كننده تماشاگران به خودشان آمدند و ست‌هاي سوم و چهارم را با امتياز مشابه 25 بر 23 پيروز شدند تا دو تيم در ست شماري مساوي شوند و ست پنجم تيم برنده را مشخص كند. در ست پاياني بر خلاف بازي اول كه ايران توانست برنده شود، اين بار اين برزيلي‌ها بودند كه 15 بر 9 برنده شدند تا در نهايت با نتيجه 3 بر 2 مقابل ايران پيروز شوند.
  كواچ: بايد به فكر بازي با ايتاليا باشيم
اسلوبودان كواچ، سرمربي تيم ملي واليبال ايران بعد از باخت مقابل برزيل گفت: «خيلي متأسفم كه باختيم. ما دو بار برزيل را برده بوديم و در اين ديدار نتوانستيم حريف را شكست دهيم. قبل از اين اگر مي‌خواستيم درباره بردن برزيل صحبت كنيم، شايد همه مي‌گفتند غير ممكن است اما ما بازي نخست در ايران را برديم و انتظار‌ها ايجاد شد كه بازي دوم را نيز برنده شويم. البته با اينكه باختيم اعتقاد دارم خوب كار كرديم. »
وي در پاسخ به پرسشي درباره دليل ضعف دريافت ايران در ست نخست اين بازي در حالي كه قدري عصبي شده بود گفت: « من معتقدم كه امروز واليبال خوبي در زمين اجرا شد، نمي‌دانم چرا مدام اين سؤال‌ها را تكرار مي‌كنيد. انگار هيچ شناختي از برزيل نداريد. برزيل بهترين تيم دنياست. نبايد فقط نقاط ضعف تيم خود را ببينيد. چرا هيچ كس نمي‌پرسد بازيكنان ايراني نسبت به بازي‌هاي قبل نقاط ضعف خود را پوشش داده‌اند. برزيل شش نفر از بهترين بازيكنان جهان را در اختيار دارد. بايد شناخت كافي از حريف داشته باشيم و بر اساس آن عملكرد تيم ملي را قضاوت كنيم. در جلسه قبل فقط يك نفر بود كه اشاره كرد ايران چه پيشرفت خوبي داشته است. فكر مي‌كنم بايد يادآوري كنم در رده‌بندي جهاني برزيل اول است و ايتاليا و لهستان هم در رده‌هاي سوم و پنجم قرار دارند اما ايران در رده دوازدهم رنكينگ جهاني است. »
سرمربي صربستاني تيم ملي واليبال معتقد است احساسي شدن بازيكنان كار دست آنها داده: «من بازيكنان خيلي خوبي دارم كه اعتقاد دارم مي‌توانند بهترين از اين هم كار كنند. ما تمام سعي و تلاش‌مان اين است كه بهتر شويم و در بازي بعدي برنده باشيم. با توجه به اينكه در سالن آزادي اين تعداد جمعيت تمام بازيكنان را به اسم صدا مي‌كنند ملي‌پوشان ما احساسي مي‌شوند. گاهي آنقدر درگير احساسات هستند كه در وقت‌هاي استراحت آنچه من مي‌گويم را متوجه نمي‌شوند، با اين حال اين يك ويژگي بازيكنان است و ما باز هم بايد تلاش كنيم تا بهتر و بهتر شويم. »او در پايان گفت كه حالا تمام حواسش به بازي با ايتالياست: « من به ديدارهاي خيلي دور نگاه نمي‌كنم. تمام تمركز من روي ديدار برابر ايتاليا است و سعي مي‌كنيم با بهترين شرايط برابر اين حريف به ميدان برويم تا امتيازهاي لازم را كسب كنيم. »
 
معروف: برزيل خيلي خوب بود
سعيد معروف، كاپيتان تيم ملي واليبال هم پس از پايان اين بازي گفت: «دو ست اول حرفي براي گفتن نداشتيم اما خوشحالم كه پس از دو گيم توانستيم به بازي برگرديم و خوشحالي دوم به اين دليل است كه ما به خودمان نباختيم بلكه به بازي خوب برزيل نتيجه را واگذار كرديم. قطعا بازي به بازي بهتر مي‌شويم. برزيل در امتيازهاي حساس كنترل خوبي داشت. از سوي ديگر خوشحالم امتيازهايي را كه بايد مي‌گرفتيم گرفتيم. در گروه سختي قرار داريم، همه پيش از آغاز مسابقات مي‌گفتند ايران ضعيف‌ترين تيم گروه است اما نشان داديم كه اين طور نيست اما حالا براي صعود تلاش مي‌كنيم. »
 
تماشاگران ايراني ديوانه كننده هستند
مانند بازي اول، اين بار هم سرمربي و كاپيتان برزيل حاضر به حضور در نشست خبري نشدند اما چند بازيكن برزيل كه تحت تأثير فضاي سالن آزادي قرار گرفته بودند اين تشويق‌ها را ديوانه‌كننده عنوان كردند. ويسوتو به فارس گفت: «بازي سختي بود و برد سختي مقابل ايران داشتيم. تماشاگران ايراني واقعاً پرشور هستند و جو سنگيني را در ورزشگاه به‌وجود آورده بودند.» لوكارلي، قدرتي زن تيم واليبال برزيل هم با اشاره به جو سالن 12 هزار نفري آزادي به ايسنا گفت: «تماشاگران ايراني ديوانه كننده هستند. تعداد بسيار زيادي از تماشاگران در طول بازي ايران را تشويق مي‌كردند. آنها كمك زيادي به تيم خود كردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار