کد خبر: 651332
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
جانشین سپاه روح الله گفت: امسال 25 هزار نفر در طرح اردوهای هجرت استان مرکزی شرکت می کنند.

سردارمحسن کریمی جانشین سپاه روح الله در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت سال 93 با اعلام این خبر گفت : این تعداد در قالب 93 هزار نفر از اول تیرماه به مناطق محروم در استان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه 12 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان بسیج سازندگی برای اجرای این طرح اختصاص یافته یپش بینی کرد: امسال 127 پروژه در قالب این طرح در استان اجرا شود.

وی بهره گیری از توانمندی جوانان، آشنایی و مسئولیت پذیری جولانان با فرهنگ کار، کمک به سازندگی و خدمت رسانی به مناطق محروم و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را از جمله اهداف این طرح بیان کرد و بر تعامل و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران این شهرستانها در اجرای طرح تاکید کرد.

استاندار مرکزی هم در این جلسه با تاکید بر توجه به رویکرد فرهنگی در اردوهای طرح هجرت گفت: باید با استفاده از ظرفیت اردوهای هجرت فاصله بین امکانات شهر و روستا کاهش دهیم.

محمد حسین مقیمی افزود: بسیج سازندگی در عرصه های مختلف به خوبی وارد شده و برکات فراوانی داشته و امروز نیز می تواند با بسیج عمومی افراد و استفاده از نیروهای بومی در ارتقاء سطح فرهنگی، اقتصادی و عمرانی نقش مهمی را ایفا کند.

وی با بیان به اینکه بخش مهمی از کارهای عمرانی در روستاها با تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) شکل گرفت و پیشرفت کرد و امروز بسیج سازندگی به این کار می پردازد.

محمدحسین مقیمی افزود: در گذشته زندگی روستائیان ساده و سنتی بود ولی امروز نوع زندگی تغییر کرده و متناسب با این تغییرات باید در روستاها امکانات ایجاد کنیم تا فاصله بین امکانات در شهر و روستا کمتر شود که اردوهای هجرت در این راستا نقش مهمی بر عهده دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار