کد خبر: 650216
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
مدير كل گمرك استان يزد خبر داد:
مدير كل گمرك استان يزد از رشد هفت درصدي ارزش كالاهاي صادراتي اين استان در دو ماهه نخست سال جاري خبر داد.

سيداصغر چاووشي‌زاده اظهارداشت: در دو ماهه ابتداي سال جاري قريب 244 هزار تن كالا به ارزش تقريبي 78 ميليون دلار از گمرك اين استان به خارج از كشور صادر شده است.

وي افزود: صادرات استان در اين مدت از نظر وزن و ارزش به ترتيب 37 و 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

مدير كل گمرك استان بیان داشت: در دو ماهه نخست سال جاري 90 قلم كالا از اداره كل گمرك استان يزد به 30 كشور جهان صادر شده است كه عراق، پاكستان و تركيه و امارات متحده عربي عمده‌ترين مقصد كالاهاي صادراتي استان بوده است.

وي كاشي و سراميك، پسته و مغر پسته، ميلگرد صنعتي، شيشه ساختماني، اكسيد موليبدن، انار دانه، هيدروكربن سبك، كابل‌هاي مخابراتي و ظروف شيشه‌اي را عمده‌ترين كالاهاي صادراتي استان يزد در دو ماهه نخست امسال ذكر كرد.

 

چاووشي‌زاده اعلام كرد: در مدت مذكور بيش از 102 ميليون دلار از كالاهاي توليدي استان از گمركات مختلف به خارج كشور صادر شده است كه از اين حيث، يزد در بين 10 استان برتر كشور در زمينه توليد كالاهاي صادراتي قرار دارد.

وي ادامه داد: اداره كل گمرك استان يزد در بين 108 گمرك صادراتي كشور در دو ماهه نخست سال جاري رتبه 14 را از حيث صادرات كسب كرده است.

مدير كل گمرك استان در پايان با اشاره به واردات افزون بر 19 ميليون دلار واردات كالا به كشور از طريق گمرك استان يزد، از تراز مثبت بازرگاني استان يزد در دو ماهه اول سال جاري خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر