کد خبر: 650013
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
رییس بسیج سازندگی یزد خبر داد:
رییس بسیج سازندگی استان یزد به نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی استان یزد در همين راستا امسال به راه‌اندازی بیش از 1400 واحد کارگاهی کوچک تولیدی را در دستور كار دارد.

رییس بسیج سازندگی استان یزد به نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی استان یزد در همين راستا امسال به راه‌اندازی بیش از 1400 واحد کارگاهی کوچک تولیدی را در دستور كار دارد.

سیدمحمد میرقانعی به تشریح عملکرد حوزه بسیج سازندگی استان یزد پرداخت و افزود: در سال گذشته نيز به بالغ بر 1100 واحد كارگاهي در زمينه اقتصاد مقاومتي کمک شده که اين واحدها در زمینه‌های پرورش آبزیان، گیاهان و محصولات گلخانه‌ای و مشاغل خانگی فعاليت دارند.

ميرقانعي ادامه داد: در سال‌های اخیر و در راستای سازندگی و محرومیت‌زدایی، و عمران و آبادانی روستاها، آب‌رسانی روستایی بالغ بر 27 روستا در طول حدود 83 کیلومتر، ساخت سه مراکز بهداشتی درمانی روستایی با متراژ 1900 مترمربع، ساخت و مناسب سازی 182 باب مسکن محرومان و کمک به ساخت و مرمت 15 باب مسجد در استان یزد انجام شده است.

وی به‌سازی و زیباسازی و مرمت مدارس را نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان یزد برشمرد و افزود: حدود 1550 واحد آموزشی و پرورشی استان یزد در این طرح مرمت شدند.

اين مسئول به اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: اجرای نهال‌کاری در يك‌هزار و 250 هکتار از سطح استان و کاشت و تولید 171 هزار و 697 اصله نهال از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

وی آموزش و پیشگیری از اعتیاد را نیز یادآور شود و افزود: برگزاری 3 هزار جلسه کلاس با حضور بیش از 131 هزار نفر شرکت‌کننده دستاورد تلاش بسیج سازندگی در این عرصه بوده است.

وي ادامه داد: در این راستا 3 هزار لوح فشرده حاوی جزوات آموزشی و پرده‌نگار و بروشورهای کمک آموزشی برای اطلاع‌رسانی توزیع شده است.

میرقانعی گفت: 4 هزار و 875 نفر هم در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان شامل روبان‌دوزی، سفره‌آرایی، تابلو فرش، رایانه، تاسیسات، جوشکاری، تزیینات ساختمان، دکوراسیون، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، بلدرچین، قارچ و تولید عسل شرکت کرده‌اند.

وی اعزام تیم های پزشکی و رمانی به مناطق محروم داخل و خارج از استان و برپایی بیمارستان صحرایی و ویزیت نیازمندان در مطب از سوی اعضای بسیج جامعه پزشکی را نیز متذکر شد و افزود: در این راستا 387 تیم در سه سال گذشته به 34 هزار نفر از مردم استان خدمات‌رسانی داشته‌اند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر