کد خبر: 649044
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از تشکیل کارگروه‌های علمی کشاورزی در پایگاه‌های بسیج مهندسین کشاورزی روستاها و شهرستان‌های استان در سال جاری خبر داد.

مهدی لطیفی رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی کارگروه‌ها به منظور دست‌یابی به علوم جدید در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط سخت کشاورزی امروز که به دلیل خشکسالی به وجود آمده است، استفاده از مباحث علمی در حوزه کشاورزی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است .

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: علمی کردن کشاورزی با بهره‌گیری از تجربیات کشاورزان نمونه و روش‌های نوین تولید محصول به منظور افزایش سرانه تولید و استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر‌رفت آی در بخش کشاورزی از اولویت‌های اساسی این سازمان در سال جاری است که به صورت جدی به آن پرداخته خواهد شد.

لطیفی ابراز داشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان همچنین کمک به معیشت روستاییان و ایجاد اشتغال برای مهندسین کشاورزی را نیز جزو اولویت‌های مهم خود در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سال جاری برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده که بخشی از این برنامه‌ها شامل مبارزه با آفت سن گندم، اعزام اردوهای هجرت سه روزه برای تحقیق، پژوهش و ارائه مطالب علمی کشاورزی به کشاورزان و پشتیبانی از طرح بسیج همگام با کشاورزی و... است.

جانشین سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در ادامه این نشست توجه به مباحث حوزه کشاورزی را گامی اساسی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بخش کشاورزی از ارکان‌ حیاتی در استقلال و خودکفایی کشور است.

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: خوشبختانه هم اکنون ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین استانی می‌توانند با توسعه بخش کشاورزی و ارائه امکانات مناسب در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنند، ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی نقش بسیار مؤثری در اشتغال‌زایی دارد و تضمین‌کننده امنیت غذایی و اقتدار ملی است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار