کد خبر: 647901
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان مجلس مشکل استخدامی‌ها را حل کنند.

آیت‌الله سید حسن عاملی گفت: جوانان و نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی برای این استخدام رسمی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند که ضرورت دارد با پیگیری هفت نماینده استان مشکلات پیش روی جذب و استخدام کامل این نیروها برطرف شود.

 وی به نابودی 3 هزار و 600 هکتار زمین زراعی در منطقه بیله‌سوار به دلیل بی‌توجهی اشاره کرد و افزود: ما نمی‌دانیم که مسبب این ضایع و نابود شدن اراضی کشاورزی و کشت نشدن محصولات در این اراضی مستعد امور آب است، جهاد کشاورزی و یا مردم ولی این فاجعه را تسلیت می‌گوییم.

 امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز جمعه از اینکه سه هزار و 600 هکتار زمین درجه یک زراعی در کنار آب در منطقه بیله‌سوار سوخته و از بین رفته اظهار تأسف کرد و به مسئولان استانی و مسببان این حادثه تسلیت گفت.

 

ایران 500 سال خلع سلاح بوده اما دیگر خلع سلاح تحمیل شده را نمی‌پذیریم

 

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به شرایط پیش آمده برای مذاکرات هسته‌‌ای، از درایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری مدحی بلیغ کرد.

 عاملی از مقاومت و ایستادگی هیئت ایرانی و از موضع رئیس جمهور که تصمیمات گروه 1+5 را مبتنی بر لجاجت دانست، تجلیل کرد و ادامه داد: با اینکه ایران در برابر آنها بی‌نظیرترین مماشات و تنزل را انجام داده اما فزون‌خواهی آنها تمام شدنی نیست.

 وی خاطرنشان کرد: آنها با اقتدار علمی، حاکمیت ملی و اقتدار دفاعی ایران مشکل دارند و می‌خواهند ما را از جهت علمی، دفاعی و حاکمیت ملی خلع سلاح کنند به طوریکه آنها در صددند تحت عنوان بازرسی در تمام نقاط کشور ما تاخت و تاز انجام دهند.

 

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هیچ ملتی حاضر به خلع سلاح خودش نمی‌شود مگر اینکه سند رقیت، ذلت، خواری و حکم قتل خودش را امضا کرده است.

 خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: دشمنان ما کشورمان را 500 سال خلع سلاح کردند و از این به بعد دیگر دوران خلع سلاح نیست برای یک ملت عار است که قاتل خود را برای قتل خودش یاری کند.

 وی در ادامه یادآور شد: تمام ظلم و تعدی آنها به کشور و ملت ما در قالب مفاهیم مقدسی مثل عدالت و آزادی انجام می‌گیرد.

 عاملی از حضرت آیت‌الله جوادی آملی مطلبی را نقل کرد و گفت: «اگر غربی‌ها با دست راست بیعت کنند با دست چپ نقض می‌کنند.»

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: امتحان دوباره ایران بعد از جنگ سوریه اشتباه است چرا که اقتدار و توان جمهوری اسلامی ایران دیگر برای همه روشن شده است.

 وی با تجلیل از سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی تصریح کرد: ما با شهدای این پیروزی غرورآفرین جهت حفظ عزت کشور و فرهنگ اسلامی پیمان بسته‌ایم.

 عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، مردم را به استفاده بیشتر از ایام باقی‌مانده رجب دعوت کرد و اظهار داشت: ماه شعبان، ماه روزه، استغفار و صدقه است و خداوند به طور ویژه در ماه شعبان صدقه را تا روز قیامت پرورش داده و به صاحب آن برمی‌گرداند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با عرض ادب به ساحت قدسی حضرت موسی‌بن جعفر (ع) از زندانیان حجاب در آذربایجان تجلیل کرد و با بیان اینکه روز شهادت حضرت موسی‌بن جعفر (ع) روز همبستگی با زندانیان شریعت در آذربایجان اعلام شده، از همگان خواست که مجالس دعا و تجلیل از زندانیان حجاب را به نحوه احسن برگزار کنند.

 وی فرا رسیدن 27 رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام را گرامی داشت و تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام بعد از بعثت انسان خاکی را از زمین جدا کرد و به اوج عزت و عظمت رساند تا بزرگی بشریت در سایه عقلانیت و دین‌مداری تجلی پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر