کد خبر: 646820
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذارى توانمند در بخش هتلینگ سبب ارائه خدمات مطلوب به گردشگران وعامل مهمى براى توسعه گردشگرى مى شود و باید در این بخش از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذارى توانمند در بخش هتلینگ سبب ارائه خدمات مطلوب به گردشگران وعامل مهمى براى توسعه گردشگرى مى شود و باید در این بخش از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت شود.


حجت الاسلام محمد رجایی با اشاره به اهمیت مسئله توریسم و معماری اظهار کرد: توریسم و گردشگری انواع و اقسامی دارد، برخی صرفا برای تفریح سفر می کنند و برخی توریسم فرهنگی هستند که برای این نوع افراد نوع معماری و تماشای آثار باستانی جذابیت فراوان داشته و از این حیث مقوله توریسم فرهنگی به علاقه مندان معماری اطلاق می شود.


وى افزود: معمارى در جذب گردشگر باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد، براى مثال در مورد بناهاى فاخر تاریخى باید از آنها حفظ و حراست کرده و در زیباسازى آن کوشید اما نوع دیگر معمارى، مدرن بوده که این معمارى مدرن نیز در نوع خود در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم نقش مهمى ایفا مى کند.


عضو کمیسیون اقتصادى مجلس شوراى اسلامى خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در حوزه معمارى مدرن باید حضور جدى داشته چراکه مسئله هتلینگ براى گردشگران بسیار حائز اهمیت است.


رجایى با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاران بخش خصوصى را در زمینه هتلینگ گردشگران براى توسعه صنعت توریسم حمایت کرد، گفت: سرمایه گذارى توانمند در بخش هتلینگ سبب ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و در نتیجه عامل مهمى براى توسعه گردشگرى مى شود و باید در این بخش با حمایت از سرمایه گذاران و اعتماد سازى در زمینه سرمایه گذارى آنان، بستر را براى رونق اقتصادی این بخش فراهم کرد.


وى عنوان کرد: ورود هر گردشگر به کشور سبب ایجاد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم مى شود و این در نوع خود در بخش رونق اقتصادی اثر بخشی فراوان دارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شوراى اسلامى افزود: حمل و نقل، هتلینگ، اسکان و خرید از جمله خدماتى است که سبب اشتغال زایى می شود و هر اندازه که این خدمات مطلوب باشد هم شغل هاى بیشترى ایجاد شده و هم میزان رضایت بیشترى از گردشگران به همراه دارد.


رجایى با تاکید بر اینکه باید در حوزه معمارى و توسعه صنعت توریسم از این محل، کارهاى مطالعاتى دقیقى انجام شود، گفت: برگزارى همایش هایى نظیر معمارى و توریسم می تواند جایگاه مهمى در عرصه مطالعاتى با محوریت توسعه صنعت توریسم از محل معمارى ایجاد کند اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، نگاه عملیاتى به این همایش ها و مطالعات است.


گفتنی است دومین همایش بین المللی معماری و توریسم ۸ و۹ خرداد ماه سال جاری در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی (مشهد مقدس) برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار