کد خبر: 646601
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
سويا قهرمان ليگ اروپا شد
امشب تب فوتبال در اروپا در فاصله كمتر از يك ماه تا آغاز جام جهاني دوباره بالا مي‌رود...
شيوا نوروزي
امشب تب فوتبال در اروپا در فاصله كمتر از يك ماه تا آغاز جام جهاني دوباره بالا مي‌رود. از يك سو تكليف قهرمان فوتبال اسپانيا مشخص مي‌شود و از سوي ديگر يكي از دو تيم بايرن مونيخ يا دورتموند قهرمان جام حذفي آلمان لقب مي‌گيرد. اين در حالي است كه چهارشنبه شب نيز سويا با شكست بنفيكا جام قهرماني قاره را بالاي سر برد.
 
   جنگ تن به تن در برلين
فينال جام حذفي آلمان امشب ساعت 22:30 در پايتخت اين كشور برگزار مي‌شود. قهرمان و نايب قهرمان بوندس ليگا در شرايطي دوباره رو‌در‌روي هم قرار مي‌گيرند كه اين ديدار به نوعي تداعي‌كننده فينال ليگ قهرمانان سال گذشته است. بايرن به رهبري پپ گوارديولا براي كسب دومين جام در برلين به جنگ رقيب اصلي خود مي‌رود. گوارديولا كه تاكنون با باواريايي‌ها نتايج خوبي كسب كرده اين روزها زير تيغ انتقادات قرار دارد. منتقدان ديگر تحمل نيمكت‌نشيني مولر، گوتزه و مارتينز را ندارند. با اين حال سرمربي پيشين بارسا به اين راحتي‌ها فلسفه‌اش را تغيير نمي‌دهد: من فلسفه خودم را دارم و با همين فلسفه نيز فصل را به پايان مي‌رسانيم و در فينال جام حذفي به ميدان مي‌رويم. به آلمان نيامدم تا فرهنگ فوتبال اين كشور را تغيير دهم. سعي مي‌كنم به بازيكنانم ايده‌هاي جديدي بدهم. به خوبي شرايط مولر، مارتينز و گوتزه را درك مي‌كنم و مي‌دانم كه آنها مي‌خواهند بازي كنند. خوشبختانه امسال وضعيت خوبي داشتيم و امشب هم مي‌توانيم يك جام ديگر به دست آوريم. زردپوشان دورتموند هم اميد اول‌شان به لواندوفسكي است. مهاجم لهستاني فصل آينده به جمع باواريايي‌ها اضافه مي‌شود، ولي در آخرين رويارويي دو تيم در اين فصل تمام تلاشش را براي باز كردن دروازه مانوئل نوير مي‌كند.
   بارسا يا اتلتيكو؟
هفته آخر رقابت‌هاي اين فصل لاليگا امشب با دو ديدار ديگر پيگيري و چهره قهرمان مشخص مي‌شود. در حساس‌ترين ديدار، آبي‌و‌اناري پوشان در نيوكمپ به استقبال اتلتيكو مادريد تيم شگفتي ساز امسال مي‌روند. در حال حاضر اتلتيكو با 89 امتياز صدرنشين است و بارسلونا با 86 امتياز منتظر لغزش اين تيم مادريدي است. اين در حالي است كه تفاضل گل صدرنشين 51+ و تفاضل ميزبان 67+ است. به اين ترتيب شاگردان مارتينيو با كسب پيروزي جام را بالاي سر مي‌برند. رقابت شانه به شانه دو تيم تا هفته آخر ادامه دارد. البته رئال نيز در كورس قهرماني حضور داشت. اما با شكست مقابل سلتاويگو از جمع مدعيان خارج شد. كاتالان‌ها اگرچه از حضور تماشاگران خودي سود مي‌برند، اما ليونل مسي ستاره اين تيم روزهاي خوبي را پشت سر نمي‌گذارد و نيمار و آلبا نيز به دليل مصدوميت به بازي امشب نمي‌رسند. آبي و اناري‌ها در اين فصل هيچ جامي نگرفته و فتح لاليگا آرامش را به نيوكمپ بازمي گرداند.
در آن سوي ميدان، مادريدي‌ها براي جبران ناكامي‌هاي اخير به زمين مي‌روند. اتلتيكو كه يكه‌تاز لاليگا بود با شكست برابر لوانته و تساوي مقابل مالاگا حالا قهرماني‌اش را در خطر مي‌بيند. همين مسئله روحيه ياران سيمونه را پايين آورده. با اين وجود رهايي كاستا از بند مصدوميت خبر خوشي براي اتلتيكو محسوب مي‌شود. يك تساوي هم مادريدي‌ها را به خوشبختي مي‌رساند. در ديگر ديدارهاي امروز رئال مادريد در خانه پذيراي اسپانيول است و والنسيا هم به مصاف سلتاويگو مي‌رود.
 
   حسرت 52 ساله
سويا با شكست بنفيكا قهرمان ليگ اروپا شد. نماينده اسپانيا در ضيافت پنالتي‌ها با درخشش دروازه‌بان خود جام قهرماني را به كشورش برد. با توجه به فينال تمام اسپانيايي ليگ قهرمانان به زودي يك جام ديگر نصيب ماتادورها مي‌شود. دو تيم اگرچه فرصت گلزني در وقت‌هاي قانوني بازي را داشتند، اما قدر موقعيت‌ها را ندانستند تا ضربات پنالتي تكليف قهرمان را روشن كند. بتو گلر سويا با مهار دو پنالتي شادي را به هواداران تيمش هديه داد. به اين ترتيب حسرت بنفيكا براي تصاحب يك جام اروپايي 52 ساله شد. هواداران اين تيم معتقدند نفرين بلا گوتمن، سرمربي اسبق بنفيكا عامل اصلي ناكامي‌هايشان است. گوتمن پس از قهرماني بنفيكا در اروپا در سال 1962 با دلخوري اين باشگاه را ترك كرد و در جمله‌اي معروف گفت: «بنفيكا تا 100 سال ديگر هيچ جامي نمي‌گيرد.»
اونا امري پس از قهرماني تيمش از عملكرد تيم حريف تمجيد كرد: بنفيكا تيم بزرگي است. در پايان وقت‌هاي اضافي واقعاً از نفس افتاده بوديم، اما بازيكنان به خوبي مي‌دانند چگونه با اين شرايط كنار بيايند. اين جام به همه طرفداران تيم تعلق دارد. خسوس سرمربي بنفيكا هم از اينكه نتوانسته به ناكامي اين تيم پايان دهد ابراز ناراحتي كرد: وقتي كه مي‌بازي حرف زدن واقعا دشوار است. در طول 120 دقيقه تصور مي‌كرديم كه ما شايسته قهرماني هستيم. فرصت‌هاي ما واقعاً بيشتر از سويا بود. فينال بسيار خوبي بود، هرچند گلي در بر نداشت. سويا بازي را خوب شروع كرد، ولي ما رفته رفته خودمان راپيدا كرديم. قدرت‌مان را نشان داديم و موقعيت‌هاي زيادي براي گلزني داشتيم، اما نتوانستيم به هدفمان برسيم. به هواداران و بازيكنان بنفيكا تبريك مي‌گويم. آنها اعتبار خود را يك بار ديگر به نمايش گذاشتند. بايد به آينده فكر كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار