کد خبر: 646599
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
مقتدرانه قهرمان جام‌جهاني كشتي شديم
ايران قهرمان كشتي فرنگي جام جهاني شد در فينال سي و‌دومين دوره از رقابتها كه...
وحيد صابري
ايران قهرمان كشتي فرنگي جام جهاني شد در فينال سي و‌دومين دوره از رقابتها كه به ميزباني ايران در تهران برگزار شده بود شاگردان نوربخش برابر روسيه قرار گرفتند و با نتيجه 6 بر 2 به پيروزي رسيدند تا ضمن كسب عنوان قهرماني، انتقام شكست سال گذشته را از از اين تيم بگيرد. سال گذشته فرنگي‌كاران ما با سرمربي‌گري بنا در فينال مغلوب روسيه شده بودند. پيش از اين تيم ايران با برتري مقابل آذربايجان، كره جنوبي، فنلاند و ارمنستان به فينال راه يافته بود. حميد سوريان، سعيد عبدولي، حبيب الله اخلاقي، طالب نعمت‌پور، مهدي علياري و بشير باباجان‌زاده كشتي‌گيران پيروز ايران در اين مسابقه بودند.
در وزن 59 حميد سوريان در حالي مقابل مينگيان سمنوف كشتي‌گير روس قرار گرفت كه پيش از اين نام نوربخش براي اين وزن اعلام شده بود. در ابتدا سوريان در اجراي ناقص فن يك امتياز را از دست داد.  كشتي ادامه داشت تا اينكه به خاطر كم‌كاري سوريان يك اخطار به او داده شد. در حالي كه به ثانيه‌هاي آخر وقت اول نزديك مي‌شديم كشتي‌گير چغر روس حميد سوريان را به خارج از تشك هل داد و دومين امتياز را كسب كرد تا وقت اول با حساب 2 بر صفر به سود كشتي‌گير روس به پايان رسيد. در وقت دوم كاپيتان تيم ملي كشورمان هجومي‌تر كشتي را آغاز كرد تا در نهايت توانست يك امتياز بگيرد. در حالي كه كشتي به نفع سوريان ادامه داشت و همگان تصور مي‌كردند كشتي‌گير روس خاك شده است و سوريان قصد داشت تا به پشت حريفش برود كشتي‌گير روس روي بدل كاري به پل رفت و توانست دو امتياز ديگر بگيرد تا نتيجه 4 بر يك به سود روس‌ها باشد. در ادامه كشتي سوريان توانست حريفش را خاك كند و با چند بارانداز پياپي 6 امتياز گرفت تا اين ديدار نفس گير را از دارنده مدال برنز المپيك لندن ببرد تا نتيجه در نهايت كشتي با حساب 6 بر 5 به نفع سوريان به پايان رسيد.  66 كيلوگرم اميد نوروزي مقابل آدام كوراك قرار گرفت. او در وقت اول مغلوب حريف روس خود شد و 6 بر صفر اين وقت را واگذار كرد.
 
در وقت دوم نوروزي عملكرد بهتري داشت در نهايت 8 بر 6 نتيجه را به حريف واگذار كرد.   سومين مبارزه بين سعيد عبدولي و چنگيز لابارانوف در وزن 71 كيلوگرم برگزار شد. عبدولي بسيار جنگده ظاهر شد و در نهايت 3 بر صفر پيروز شد.  در 75 كيلوگرم فرشاد عليزاده به مصاف رومان ولاسوف رفت و در در همان دو دقيقه اول برابر حريف قدرتمند خود 11 بر صفر مغلوب شد. عليزاده مقابل قهرمان المپيك لندن كاملاً دست و پا بسته بود و دو بار سالتو خورد. با اين شكست نتيجه تيمي به تساوي 2 بر 2 رسيد.  كشتي پنجم براي از اهميت هر دو تيم بالايي برخوردار شد. در 80 كيلوگرم حبيب الله اخلاقي به مصاف بوگومولوف رفت و در وقت اول امتيازي رد و بدل نشد. در وقت دوم اين كشتي‌گير خوزستاني به برتري‌اش ادامه داد و توانست حريفش را چندبار از تشك خارج كند و چهار امتياز بگيرد و در ادامه 4 امتياز ديگر گرفت و 8 بر صفر پيروز اين مبارزه شد.  در 85 كيلوگرم طالب نعمت پور يكي از زيباترين كشتي‌ها را به نمايش گذاشت. برتري 2 بر يك او تا ثانيه‌هاي آخر همچنان ادامه داشت و در حالي كه با شمارش پاياني تماشاگران كشتي را رها كرد كه حريف او را به بيرون برد كه اين حركت اعتراض روس‌ها را دربر داشت اما رأي داوران تغيير نكرد تا نعمت پوريك امتياز ديگر هم بگيرد و 3 بر يك برنده شود.  در وزن 98 كيلوگرم مهدي علياري بي‌شك ستاره اين بازي‌ها بود. او در ديداري سرنوشت ساز به مصاف نيكيتا ملينيوكوف رفت. با اينكه در وقت اول خوب ظاهر شد اما نتوانست امتيازي بگيرد.
 
در وقت دوم كشتي‌گير روس و علياري هر دو به خاطر كم كاري اخطار گرفتند كه يك امتياز را براي هر دو در بر داشت تا اينكه علياري در ثانيه‌هاي پاياني حريفش را از تشك بيرون كرد و يك امتياز گرفت و يك امتياز هم به خاطر اعتراض روس‌ها دريافت كرد و 3 بر يك پيروز شد و به اين شكل ايران قهرمان سي و دومين دوره جام جهاني كشتي شد.  كشتي آخر به خاطر قهرماني ايران تشريفاتي بود اما بشير باباجان زاده مقابل پارشين روس قرار گرفت. در وقت اول با ارائه مبارزه‌اي برتر 3 بر صفر از حريف خود پيش افتاد. در وقت دوم هم باباجانزاده برتري‌اش را حفظ كرد و چند بار پاي حريف را از تشك بيرون كرد و در نهايت 9 بر صفر برنده شد تا در كل تيم ايران 6 بر 2 روسيه را شكست داد. رئيس‌جمهور در پيامي قهرماني كشتي فرنگي را در جام‌جهاني تبريك گفت. پيش از اين آذربايجان با شكست مجارستان عنوان سومي را از آن خود كرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار