کد خبر: 645468
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی همایش توجیهی اردوهای جهادی سال 93 با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی، اعضای جهادی و گروه‌های هجرت در استانداری این استان برگزار شد.

محمدحسین مقیمی استاندار استان مرکزی در این همایش گفت: انقلاب که به پیروزی رسید کشوری که توسط دیگران هدایت می‌شد در اختیار مردمی قرار گرفت که سابقه اداره و مدیریت در این رده‌ها را نداشتند چون مسئولیتی در رژیم پهلوی به آنان داده نشده بود و حضرت امام با کشوری روبرو شد که خیلی هم از قبل برنامه‌ریزی نکرده بود. این بود که ایشان فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند.

وی افزود: امام برای حل مشکل محرومیت روستاها از همان ابتدای کار توسعه فرهنگی و توسعه عمرانی رادر دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: روحیه جهادی که امام در کل کشور تزریق کرد باعث شد این برنامه‌ها اجرا شوند. این روحیه جهادی با بسیج به حد تکامل خود رسید، بسیج کاملا خود را در دفاع مقدس نشان داد. بعد از جنگ هم در مسائل فرهنگی و امروز هم در مسائل اقتصادی به کمک ما آمده تا کمبودها را جبران کنند.

استاندار استان مرکزی همچنین در خصوص لزوم تقویت اقتصاد روستاها و افزایش ارزش افزوده در روستاها گفت: اگر بخواهیم درآمد روستائیان را بالا ببریم باید توسط جوانان روستایی در خود روستا صنایع دستی، صنعتی و بسته‌بندی را ایجاد کنیم و در اردوها از فعالیت‌های آنها بازدید کنیم.

وی در پایان از فرماندهان خواست از نیروی بسیج عمومی و بسیج سازندگی و دیدگاه‌های آنها برای پیشبرد اهداف سازندگی استفاده کنند و اعلام داشت: اگر می‌خواهیم بین مسائل فرهنگی و اقتصادی هماهنگی ایجاد شود و با هم کار کنیم باید در روستاها نیز کار و اقتصاد ایجاد کنیم و از آنجاکه مهمترین منبع و نیروی محرکه خود انسان است افراد می‌توانند در روستاها به عنوان فعال اقتصادی ایفای نقش کنند تا روستاییان نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند و در روستا بمانند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار