کد خبر: 645142
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
مدير عامل آبفاي استان يزد :
مدير عامل شركت آبفاي استان يزد در گفتگویی با جوان ،ضمن اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري(مدظله) كه مسئله مهم استان يزد را مسئله آب دانستند گفت : با توجه به افزايش جمعيت استان دولت بايد براي مسئله كمبود آب در يزد تدبيري اساسي بيانديشد چرا كه لازمه ي حيات استان ما آب است و اگر اين مشكل رفع نشود قطعا با مشكل جدي روبرو مي شويم .

مدير عامل شركت آبفاي استان يزد در گفتگویی با جوان ،ضمن اشاره به  فرمايش مقام معظم رهبري(مدظله) كه مسئله مهم استان يزد را مسئله آب دانستند گفت : با توجه به افزايش جمعيت استان دولت بايد براي مسئله كمبود آب در يزد تدبيري اساسي بيانديشد چرا كه لازمه ي حيات استان ما آب است و اگر اين مشكل رفع نشود قطعا با مشكل جدي روبرو مي شويم .

در ادامه سوالاتی را از این مقام مسئول پرسیدیک که این چنین جواب داد.آقای علی اسلامی به عنوان سوال اول بفرمائید ؛در فصل گرما تا چه میزان آب شرب مردم رو جوابگو می باشید؟

اسلامی : در فصل گرما منابع آب موجود تنها مب تواند جوابگوي 60 درصد استان باشد و در بعضي نقاطی مثل شهرستان اردكان حتي براي تامين آب شرب شهروندان هم با مشكل روبرو هستیم. .

س : میزان مصرف خانگی آب در یزد چگونه است؟

اسلامی :  با توجه به آگاهي مردم نسبت به كمبود منابع آب در استان ؛ سرانه ي مصرف خانگي آب استان يزد (147ليتر) که از حد نرمال پايين تر و كمتر از نرم كشوري (ليتر150) است .

س :علت اصلی سرانه ی پائین مصرف در یزد چه بوده؟

جواب  : با توجه به اينكه استان يزد در حاشيه ي كوير مركزي ايران قرار دارد و از لحاظ منابع آبي ضعيف مي باشد مردم اين استان با آگاهي به اين موضوع ميزان مصارف خود را با منابع موجود مطابقت داده اند و اين امر باعث شده سرانه ي مصرف ما در كشور 147 يعني از حد نرمال پايين تر و زير نرم كشوري كه 150 است قرار گيرد .

س :میزان مصرف سالیانه آب در استان به چه میزان و در چه بخش هایی مصرف می شود؟

اسلامی : ميزان مصرف آب ساليانه استان حدود يك ميليارد و 200 ميليون متر مكعب می باشد و از اين ميزان 7-6 درصد دربخش شرب و بهداشت ، 5-4 درصد در بخش صنعت و 88 درصد در بخش كشاورزي مصرف مي شود ؛ البته در بخش كشاورزي اقدامات موثري صورت گرفته است و سعي بر اين است بيشتر مصارف به صورت گلخانه اي باشد تا سرانه مصرف كاهش يابد .

س : بفرمائید تا کنون با کدام مراکز همکاری داشته تا حد مصرف رو به حداقل برسانید؟

اسلامی : تعامل سازنده بين مسئولين استان امري مهم در راستاي اجراي پروژه هاي كاهش مصرف بوده که می توان به تعامل ما با شهرداري در بخش مصارف اشاره کرد که ميزان مصرف آب آشاميدني در فضاي سبز اكثر شهر هاي استان را به حد صفر رسانده است .

س : شركت آبفاي استان يزد تا کنون در این راستا چه اقداماتی رو انجام داده است؟

اسلامی  : شركت آبفاي استان يزد با توجه خاص به بحث مديريت مصرف ، پروژه هاي اجرا شده در اين راستا را اقدام به فرهنگ سازي در بين شهروندان از طريق پخش پيام هاي راديويي و تلويزيوني و بيلبورد ، تعامل سازنده با آموزش و پرورش و توزيع اقلام آموزشي در بين دانش آموزان ، توزيع و نصب شيرهاي زمان دار در مدارس ، نصب شيرهاي فتوالكتريك در مكان هاي عمومي ، بيمارستان ها و ادرات ، تعويض كنتور هاي خراب و اصلاح شبكه هاي فرسوده آبرساني و...نموده است.

س : با توجه به بحث خاص فرهنگ در کلیه امور شما به عنوان مدیر شركت آبفاي استان يزد چه نظری دارید؟

اسلامی : بحث فرهنگ و فرهنگ سازي از تمام  عوامل فيزيكي در راستاي مديريت مصرف موثر تر مي باشد چرا كه اگر مردم به اين باور برسند كه استان ما با كمبود آب مواجه است تا حد زيادي اين مشكل رفع مي شود .

س :میزان مصرف آب در استان کویری یزد در سه سال قبل به چه صورت بوده است؟

اسلامی : ميزان مصرف آب استان يزد در سه سال گذشته با وجود افزايش روز افزون جمعيت ، در طول سال عدد ثابتي بوده است و اين امر نشان مي دهد مردم حداقل سالي 5 درصد نسبت به سال قبل كمتر مصرف مي كنند .

س :به عنوان آخرین سوال چه انتظاری از مسئولین در این راستا دارید؟

اسلامی : مکرارا به  فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله) اشاره می کنم که فرمودند : مسئله مهم استان يزد را مسئله آب است ، و در این راستا  با توجه به افزايش جمعيت استان یزد دولت می بايد براي مسئله كمبود آب در يزد تدبيري اساسي بيانديشد چرا كه لازمه ي حيات استان ما آب است و اگر اين مشكل رفع نشود قطعا با مشكل جدي و جبران ناپذیری روبرو خواهیم بود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر