کد خبر: 645056
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
با ورزش بانوان مهربانانه‌تر برخورد مي‌كنيم
كيومرث هاشمي رئيس كميته ملي المپيك بعد از چند ماه، در نشستي خبري...
كيومرث هاشمي رئيس كميته ملي المپيك بعد از چند ماه، در نشستي خبري رو‌در‌روي خبرنگاران در خصوص كميته ملي المپيك، بودجه كاروان، اسپانسر، برگزاري انتخابات فدراسيون‌ها؛ بازي‌هاي المپيك نوجوانان، بازي‌هاي آسيايي و. . . صحبت كرد.
 
هدف حفظ جايگاه قبلي است
تشكيلات جديد كميته ملي المپيك همه تلاش‌شان حضور قدرتمند و مؤثري در رويدادهاي پيش رو است. كميته المپيك به عنوان متولي رويدادهاي آسيايي و المپيك موظف است مديريت كلان را بر عهده بگيرد، هرچند بحث‌هاي فني و اجرايي بر عهده فدراسيون‌ها است. امسال بازي‌هاي المپيك نوجوانان در نانجينگ (25 مرداد تا 6 شهريور)، بازي‌هاي آسيايي (28 شهريور تا 12 مهر) و بازي‌هاي آسيايي ساحلي در پوكت انجام خواهد شد. به همين دليل برنامه‌اي را در حداقل زمان در سه مرحله تقسيم‌بندي كرديم. در مرحله نخست بايد تدوين برنامه مي‌كرديم كه با همكاري فدراسيون‌ها انجام شد، مرحله دوم اجراي برنامه تدوين شده بود و بخش سوم هم مربوط به ارزيابي است.
طي دو ماه با همه روساي فدراسيون و اعضاي كادر فني رشته‌هاي احتمالي براي اعزام جلسه گذاشتيم و برنامه‌ها تدوين و نشست‌هايي هم در مركز تيم‌هاي ملي برگزار شد. پس از آن كميته تخصصي مشترك ميان كميته و وزارت براي تصميم‌گيري در رشته‌هاي اعزامي و ظرفيت حضور ورزشكاران تشكيل شد. نگاه اصلي اين است كه كاروان اعزامي كيفي باشد، اما اين دليل نمي‌شود كه از كنار برخي رشته‌ها ساده عبور كنيم. از طرفي بنا داريم در بخش بانوان مهربانانه‌تر برخورد كنيم. چون احساس مي‌كنيم كه اگر توجه بيشتر شود در آينده شاهد موفقيت‌هاي بيشتري در بخش بانوان خواهيم بود. در ماجراي اعزام رشته‌ها به بازي‌هاي آسيايي هيئت اجرايي تصميم دارد مرحله به مرحله درباره قطعي شدن اعزام‌ها تصميم‌گيري كند و اگر نام برخي از رشته‌ها در فاز اول اعلام شده، به اين معنا نيست كه ساير رشته‌ها به بازي‌ها نمي‌روند. وضعيت ساير رشته‌ها در دست بررسي است و بعد از نشست با مسئولان وزارت ورزش و فدراسيون‌ها، در موردشان تصميم‌گيري مي‌كنيم. وضعيت حضور 18 رشته در بازي‌ها مشخص شده و 2هزار روز نفر اردو برايشان پيش‌بيني شده كه 734 نفر در اين رشته‌ها در اردو هستند. برخي از رشته‌ها قبل از آغاز سال اردوهايشان را شروع كرده‌اند، اما اردوهاي اينچئون رسماً از پنجم فروردين استارت خورده است. 288 ورزشكار( 223 پسر و 65 دختر) در اين رشته‌ها به بازي‌ها اعزام مي‌شوند و 520 نفر پيش‌بيني شده كه به اردوهاي برون‌مرزي و ديدارهاي تداركاتي خارجي اعزام شوند. البته 45 روز ديگر ارزيابي تقريبي خواهيم داشت و گزارشي از وضعيت كاروان مي‌دهيم. البته در حين اعزام و پس از اعزام نيز ارزيابي خواهيم داشت. اكنون حرفي نمي‌زنيم كه باعث تضعيف شود يا برعكس حقي ايجاد كند كه كار رشته‌هاي ورزشي سخت شود. اما آنچه مهم است، طبق ارزيابي خود فدراسيون‌ها نبايد تعداد طلاها كمتر از قبل باشد و هدف حفظ جايگاه قبلي است. 
اعتبار كم دليل اعزام كيفي است
وظيفه ما و وزارت ورزش اين است كه دغدغه‌ها را به حداقل برسانيم تا نگراني‌ها به ورزشكاران و كادر فني منتقل نشود. فدراسيون‌ها در جريان تأمين منابع مالي هستند. از طرفي اعتبارات پاراآسيايي هم در بين اعتبارات ما قرار گرفته است. ما نياز به 150 ميليارد تومان داشتيم، اما اعتبارمان 48 ميليارد براي سال 93 است. قطعاً كمبود مالي داريم كه بايد مديريت شود. يكي از دلايل اعزام كاروان كيفي كمبود اعتبارات است كه وزارت ورزش قول كمك داده است. قرار است توسط برنامه‌هاي تدوين شده، تفاهمي ميان كميته، وزارت ورزش و فدراسيون‌ها تنظيم شود تا اقدامات هر يك به تفكيك مشخص و مديريت شود و در يك راستا پيش برويم. به معاون رئيس‌جمهور هم گفتيم اگر شهريور به ما پول بدهند، شايد ديگر دردي را دوا نكند. آنها هم قول دادند 70 درصد تخصيص امسال در سه ماهه اول و به موقع تزريق شود. در خصوص جذب اسپانسر براي كاروان هم گروهي از طرف هيئت اجرايي مأمور شدند و پيش‌بيني كرديم كه در حداقل زمان اسپانسرهايي پيدا كنيم تا بخشي از كار را مرتفع كنند.
 
وظيفه برگزاري انتخابات به عهده وزارت است
انتخابات كميته با 14 ماه تأخير برگزار شد كه اگر به موقع بود 14 ماه جلو بوديم. متأسفانه برخي از رشته‌ها هنوز با سرپرست اداره مي‌شوند و سرپرستان فدراسيون‌ها در جلسات با ما مي‌گويند كه موقتي هستند! وقتي وضعيت رئيس مشخص باشد بهتر مي‌توان كار كرد. مثل فدراسيون‌هاي قايقراني، بوكس و تيراندازي كه در بازي‌هاي دوره گذشته رئيس داشتند و مدال‌آور بودند. به همين دليل از وزير خواهش كرديم كه انتخابات را زودتر برگزار كند.
 
توقع مردم فشاري نمي‌آورد!
مردم انتظار حداقل عنوان چهارمي در اينچئون يا رتبه بهتري از كاروان را دارند، اما اين فشاري روي ما نمي‌آورد، چراكه امروز به ورزش نيامده‌ايم كه نگران باشيم. شايد از نظر مردم توقعاتي باشد، اما رسانه‌ها مي‌توانند دغدغه‌ها و مشكلات گذشته را انتقال داده و توقعات را كم كنند. ما بايد صادقانه با مردم حرف بزنيم. وقتي وضعيت كادر هر رشته‌اي مشخص شد، يك نشست اختصاصي براي هر رشته با رسانه‌ها بگذاريم تا وضعيت خودشان را تشريح كنند كه بتوان عملكردشان را ارزيابي كرد و در جريان نتايج‌شان قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار