کد خبر: 644847
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اعلام داشت :
یزد در حال حاضر با 68هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای، مقام نخست کشور را در این شاخص داراست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به سه اصل آمار کتاب، سرانه کتابخانه و تعداد عضو، که از شاخص‌های توسعه کتابخانه‌ها هستند ؛ گفت: یزد مقام نخست در رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای را داراست.

 محمدحسین پارساییان، در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد اظهار داشت: حضور خیران استان یزد نیز در زمینه کتابخانه سازی چشمگیر بوده و امیدواریم با مشارکت بیشتر آنها بتوانیم در همه شاخص‌های کتابخانه‌ای در کشور حرف اول را بزنیم.

 

وی با اشاره به آخرین کتابخانه خیرسازی که هم‌اکنون در دست احداث است، عنوان کرد: کتابخانه دکتر جوادی در حال حاضر در دست تکمیل است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تا پایان شهریورماه قابل بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه وضعیت احداث کتابخانه در استان یزد نسبتا مطلوب بوده است، بیان داشت: استان یزد در اغلب شاخص‌های مربوط به کتابخانه‌ها رشد چند برابری داشته و تقریباً در همه شاخص‌ها رتبه اول و دوم کشور را دارد.

پارساییان بیان کرد: در زمینه سرانه فضای کتابخانه‌ای، مجموع فضاها تا پایان سال 91 حدود 63هزار مترمربع بوده که با افتتاح کتابخانه مرکزی میبد و سه باب کتابخانه دیگر در سطح استان، به حدود 68 هزار متر مربع رسیده است.

پارساییان، سرانه عضویت مردم استان در کتابخانه‌ها را نیز هشت درصد اعلام کرد و افزود: در این زمینه باید جایگاه خود را تقویت کنیم زیرا استان سمنان از یزد جلوتر است و سمنان نسبت به جمعیت  استان، تعداد اعضای بیشتری در کتابخانه‌ها دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر 9 ایستگاه مطالعه یزد در یزد راه‌اندازی شده که اغلب آنها در مکان‌های پرتردد شهری نظیر ایستگاه‌های اتوبوس راه‌اندازی شده‌اند.

پارساییان در مورد علت عدم برخورداری یزد از کتابخانه‌های شبانه‌روزی در استان گفت: هزینه‌های ایجاد کتابخانه شبانه‌روزی بالاست و متاسفانه در حال حاضر امکانات بودجه‌ای و منابع انسانی در این زمینه در اختیار نداریم.

وی همچنین از آمادگی یکی از خیّران برای ساخت کتابخانه در منطقه پرجمعیت آزادشهر یزد خبر داد و افزود: در مرحله تأمین زمین برای این پروژه هستیم و به محض در اختیار قرار گرفتن زمین مناسب، عملیات ساخت این کتابخانه آغاز خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر