کد خبر: 644560
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد !
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در فروردین امسال یک میلیون و ٤٠٥ هزار و ٧٩٠ تن از تولیدات این منطقه به ارزش یک میلیارد و ٢٦٦ میلیون و ٦٠٣ هزار و ٨٦٨ دلار از طریق این گمرک به 29 کشور جهان صادر شد.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نقل از خداداد رحیمی افزود: کالاهای صادراتی شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است.

وی اضافه کرد: این کالاها به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام ، افغانستان، پاکستان ، ارمنستان ، روسیه ، موزامبیک ، مصر ، سوریه ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، اکراین، قطر ، تانزانیا ، فیلیپین ، غنا ، کنیا ، آذربایجان ، گرجستان ، کره جنوبی و مکزیک صادر شده است.

رحیمی بیان کرد: تولیدات صادراتی پارس جنوبی در این مدت درمقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ١١ درصد و از لحاظ ارزش ٢٨ درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد: سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از گمرک پارس جنوبی در فروردین سال جاری از نظر وزن ٦٠ درصد و از لحاظ ارزش ٦١ درصد بوده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در این مدت سه هزار و ٣٨٨ تن کالا به ارزش ٣٦ میلیون و ٨٧٥ هزار و ٥٤٤ دلار از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازهاست.

رحیمی افزود : در فروردین امسال دو تن کالا به ارزش ١١٠ هزار دلار از این گمرک ورود موقت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ١٠٠ درصد و از لحاظ ارزش ١٠٨ درصد رشد نشان می دهد.

وی اظهارکرد: همچنین ١٣٦ تن کالا به ارزش ٥٥٩ هزار و ١٤٧ دلار در این مدت تحت رویه ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزش ٢٤٦ درصد افزایش داشته است.

رحیمی ادامه داد: در مدت یاد شده ٤٠٧ هزار و ٨١٥ تن کالا به ارزش ٣٧٥ میلیون و ٤٠٠ هزار و ٩٠٣ دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور حمل شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ٣٣ درصد و از لحاظ ارزش ٥٤ درصد رشد نشان می دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر