کد خبر: 644547
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بر اساس برنامه‌ر‌یزی‌های بعمل آمده، امسال 144 مسجد در استان مرکزی آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است.
فاطمه قاسمی

حجت‌الاسلام داود چمانی در نشست خبری ویژه اعتکاف 93، افزود: به منظور برگزاری مراسم معنوی اعتکاف 76 مسجد برای خواهران، 48 مسجد برای برادران و 20 مسجد نیز بصورت مشترک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان پنج تا 11 رجب انجام می‌شود، خاطرنشان ساخت: در شهر اراک 23 مسجد و در شهرهای ساوه، زرندیه، خمین، فراهان، دلیجان، آشتیان، کمیجان، محلات، شازند و تفرش به ترتیب 9،شش، 20، 9، 10، چهار، سه، هشت، 15 و چهار مسجد پذیرای معتکفین خواهند بود.

وی گفت: در سال گذشته نیز مراسم معنوی اعتکاف در 133 مسجد برگزار و 10 هزار و 354 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

چمانی با بیان اینکه 22 درصد شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی سال گذشته اعتکاف، روستایی بوده‌اند، اظهارداشت: از میان شرکت‌کنندگان سال گذشته شش هزار و 317 نفر بالغ بر 18 درصد از سنین 15 تا 30 سال، 18 درصد از سنین 30تا 40 سال و 19 درصد نیز از سنین بالای 40 سال بوده‌اند.

وی با اشاره به هماهنگی و پشتیبانی‌های بعمل آمده در خصوص برگزاری مطلوب مراسم اعتکاف امسال، افزود: قرائت زیارت عاشورا، بیان احکام و معارف دینی، برگزاری جلسات گفتمان و پرسش و پاسخ و سخنرانی و... از جمله برنامه‌های جنبی این مراسم برای خواهران و برادران است.

چمانی بیان داشت: بحث جمع آوری اطلاعات مربوط به اعتکاف در آیتم‌هایی شامل جنسیت، نوع سکونت، میزان تحصیلات، شغل و سن شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در خصوص هزینه‌های اعتکاف نیز گفت: با توجه به اینکه مراسم اعتکاف بصورت مردمی برگزار ‌شده و هزینه دولتی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود گفت: طبق پیش‌بینی‌های بعمل آمده هزینه‌ای که از معتکفین دریافت می‌شود بالغ بر 20 تا 35 هزار تومان خواهد بود.

چمانی در پایان با بیان اینکه اعتکاف یکی از سنت‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است، یادآور شد: اعتکاف یکی از سنت‌های دیرینه انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) است و عالمان دینی در هر زمان به این سنت اهتمام ویژه داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار