کد خبر: 644319
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
بنا رفت تا كمتر از دو هفته مانده به مسابقات جهاني، كشتي فرنگي وارد بحران تازه‌اي شود...
وحيد صابري

بنا رفت تا كمتر از دو هفته مانده به مسابقات جهاني، كشتي فرنگي وارد بحران تازه‌اي شود. بعد از مسابقات آسيايي و كسب عنوان سومي، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي لب به انتقاد گشود و با بيان اينكه شرايط براي ادامه همكاري وي با فدراسيون فراهم نيست، زمزمه‌هايي مبني بر جدايي سر داد. او با اشاره به اينكه اختياراتش محدود است گفت كه شرايط حاضر در تيم فرنگي خوب نيست، خسته است و نمي‌تواند كار كند و اين گونه شد كه بنا براي چندمين مرتبه در چند سال اخير اردوي تيم‌ملي و خانه كشتي را ترك كرد، اما تفاوت اين دفعه در اين بود كه شاگردان بنا نيز بعد از استاد محل اردو را ترك كردند تا بحران و حاشيه به حد اعلاي خود برسد.

دبير فدراسيون كشتي در گفت‌وگو با «جوان» در اين خصوص گفت: واقعاً جاي تعجب و تأسف است، در حالي كه كمتر از دو هفته ديگر مسابقات جام جهاني در ايران برگزار مي‌شود و فدراسيون تمام تلاش خود را براي ميزباني هر چه بهتر انجام مي‌دهد، با اين مشكل هم روبه‌رو شود. فدراسيون واقعاً از اين قضيه ناراحت است آقاي بنا از اسطوره‌هاي كشتي ما هستند، اما كار درستي نكردند.

حميد بني‌تميم ادامه داد: تا آنجا كه من مي‌دانم آقاي بنا از مسئله انتخابي مسابقات كشتي ناراحت هستند، اينكه چرا اين طرح فقط در كشتي فرنگي اجراشد. در واقع مي‌گفتند كه اگر قرار باشد شرايط اينگونه باشد و در انتخاب ملي‌پوشانش دستش باز گذاشته نشود حاضر به ادامه همكاري با فدراسيون نيست، اما صحبتي از عدم همراهي تيم در جام جهاني نكرده بود.

وي در مورد اينكه چرا ملي‌پوشان اردوي تيم ملي را ترك كردند، اظهار داشت: فدراسيون از حركت بنا ناراحت است، اما بيشتر از آن، از اقدامي است كه توسط ملي‌پوشان و كادر فني صورت گرفته و اردو را ترك كرده‌اند ناراحت هستيم. من نمي‌دانم حتي اگر قصوري صورت گرفته باشد و بر فرض مثال حق با بنا باشد، چرا كادر فني و اعضاي تيم ملي اردو را ترك كرده‌اند. مگر اينها هميشه نمي‌گفتند كه ما سرباز تيم ملي هستيم، پس چرا حالا كه دو هفته با مسابقات جهاني مانده و منافع ملي كشور در ميان است، تيم ملي را رها كرده‌اند و رفته‌اند. البته مطمئن باشيد ما به اين موضوع رسيدگي مي‌كنيم و به راحتي از كنار آن نمي‌گذريم.

دبير فدراسيون كشتي در مورد جزيني و اينكه اين اختلافات از او ناشي شده گفت: آقاي جزيني در پي مصاحبه‌اي اعلام كرد كه بايد به بنا اختيارات تام داده شود. او در آن مصاحبه گفت كه بين مسابقات انتخابي كشتي فرنگي و آزاد تبعيض‌هايي صورت گرفته و انتقادي را نسبت به عملكرد فدراسيون كشتي و فرآيند انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي انجام داده بود. جزيني حتي توهيني هم به شوراي فني كشتي كرد و سطح آنان را تا حد آبدارچي پايين آورد، به همين خاطر ما او را به كميته انضباطي فدراسيون فراخوانديم كه نيامد و متوجه شديم تيم را ترك كرده است، براي همين او را از تيم ملي كنار گذاشتيم. در هر صورت فكر نمي‌كنم كه بنا به خاطر اقدام زشت و ناشايست جزيني تيم را ترك كرده باشد، همان طور كه گفتم مشكل همان مسئله انتخابي مسابقات است.

بني‌تميم افزود: بعد از اينكه با گذشت دو روز خبري از محمد بنا در اردوي تيم ملي نشد، شوراي فني كشتي فرنگي ديروز صبح جلسه فوق‌العاده‌اي را تشكيل داد و مقرر شد كه بنا و كادر فني و ملي پوشان به اردو برگردند و تا آن زمان محمد نوربخش به عنوان مربي ارشد تا رقابت‌هاي جام جهاني مسئوليت هدايت تيم ملي را بر عهده بگيرد. ضمن اينكه من خودم شخصاً با ايرج اسفندياري مربي تيم ملي كشتي فرنگي صحبت كردم و به رغم اينكه او قبول كرده بود تيم ملي را ترك نكند، متأسفانه ديروز مطلع شدم كه او هم اردو را ترك و عنوان كرده كه ما با محمد بنا آمده‌ايم و زماني هم كه او نباشد كار كردن فايده‌اي ندارد، به همين دليل فعلاً با تيم ملي همكاري نمي‌كنم. به هر حال در جلسه ديروز تصميم گرفته شد تا 48 ساعت آينده وضعيت را مشخص كنيم تا هم كادر فني برگردند و هم ملي‌پوشان. مطمئن باشيد فدراسيون از موضع خود در قبال اين حركت كوتاه نخواهد آمد و اگر ملي‌پوشان حتي مدال‌آوران المپيكي در اردو حاضر نشوند نفرات جايگزين را در مسابقات شركت خواهيم داد. قطعاً پس از مسابقات هم جرايمي براي ملي‌پوشاني كه در اردو حاضر نشوند در نظر خواهيم گرفت.

حسن بابك مي‌گويد ترك تيم ملي توسط محمد بنا در آستانه جام جهاني، باعث لطمه خوردن منافع ملي مي‌شود. با توجه به عدم حضور بنا، شوراي فني تصميم گرفت تا نوربخش هدايت تيم ملي را در دست بگيرد، ضمن اينكه بازهم مي‌گويم او نبايد در اين مقطع حساس تيم ملي را تنها مي‌گذاشت.

مدير تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي ايران درباره اينكه گفته مي‌شود در كار بنا دخالت شده، اظهار داشت:هيچ كس در كار بنا دخالت نكرده است، حتي فدراسيون از سومي كشتي فرنگي در آسيا دفاع كرد اما مثل دفعات قبل ما بازهم نمي‌دانيم او به چه دليلي تيم را در اين شرايط حساس ترك كرده است.

وي درباره برگزاري مسابقه‌هاي انتخابي و قانونمند شدن انتخاب ملي‌پوشان هم گفت: بنا از روز اول اين موضوع را پذيرفت و حتي به صورت مكتوب تقويم و برنامه‌هايش را اعلام كرد و زمان مسابقه‌هاي مرحله نهايي انتخابي را مشخص كردند. بنا و سرپرست تيم ملي اين تقويم را امضا كردند و به فدراسيون دادند تا اجرايي شود و اگر قرار بود وي كار نكند همان اول بايد اين موضوع را اعلام مي‌كرد. همه اين موارد به صورت مكتوب موجود هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار