کد خبر: 642860
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای جلوگیری از بحران در تولید محصولات دامی ،دولت اقدام به تهیه بسته‌های حمایتی کند.
جعفر رعیت

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران، دلاور حیدرپور با بیان اینکه با اجرایی شدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، جهش قیمتی در کشور به وجود می‌آید،افزود: کنترل قیمت بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی بسیار سخت است.

وی با اعلام افزایش قیمت جو و ذرت، خاطر نشان کرد:با افزایش هزینه تولید از خرید این کالاها استقبال نمی‌شود و باید از هم‌اکنون برای تولیدات ماه‌های آینده تدابیری اتخاذ شود.

حیدر پور با بیان اینکه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بسته‌های حمایتی از تولید پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: اگر بسته‌های حمایتی پیش‌بینی هم شده باشد ما در جریان نیستیم.

وی تصریح کرد:دامپروری در مازندران به دلیل نداشتن مشتری مناسب قابل عرضه به بازار نبوده و مقرون به صرفه نیست.

حیدرپور با اشاره به اینکه قیمتی که برای خرید دام اعلام می‌شود مناسب نیست، خاطر نشان کرد: قیمت‌های اعلام شده تامین کننده هزینه خرید نیست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تناسبی بین قیمت عمده فروشی و خرده فروشی وجود ندارد، اظهار داشت: گوشت گوساله به قیمت 10 هزار تومان از دامدار خریداری می‌شود و همین دام به قیمت 32 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و دامدار از این تفاوتی قیمتی عایدی ندارد.

وی تصریح کرد: بازار فعلی به ضرر تولیدکننده است، ممکن است در حال حاضر با کمبود کالا مواجه نشویم ولی در بلند مدت تولید در استان دچار مشکل جدی می‌شود.

حیدرپور همچنین خاطر نشان کرد: در صورت تداوم اوضاع فعلی تولید کنندگان رقبتی برای تولید کالا ندارند و برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی ضرورت دارد استان دغدغه جدی در این زمینه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه تناسبی بین قیمت تولید گوشت قرمز در استان وجود ندارد، افزود: قیمت گوشت از تولید تا مصرف کیلویی 20 هزار تومان تفاوت قیمت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر