کد خبر: 641544
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی :
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: 455 دستگاه فرهنگی در سطح کشور وجود دارد و قطعاً بودجه نهاد کتابخانه‌ها در میان این همه دستگاه‌های فرهنگی، بودجه‌ای ناچیز می‌شود.

صدرالله محتشم در دیدار با مسئولان جزیره خارگ اظهار کرد: نهاد کتابخانه های کشور یک نهاد مستقل دولتی است که وابسته به هیچ ارگان خاصی نیست و خدمت‌رسانی عمومی در حوزه فرهنگ را انجام می‌دهد.

وی افزود: نحوه تامین بودجه این نهاد بدین شکل است که یا طبق قوانین از طریق نیم درصد سهم درآمد سالانه شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و یا از طریق بودجه‌هایی که از محل برنامه‌ریزی بودجه در استان به عنوان تملک دارایی‌ها مرسوم است تامین می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خاطر نشان کرد: شناسایی نقاط مستعد و مطلوب و همچنین نقاط آفت خیز و ایجاد کتابخانه‌های عمومی در آن محل‌ها و تجهیز آن، از وظایف عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

وی بیان کرد: 455 دستگاه فرهنگی در سطح کشور وجود دارد و قطعاً بودجه‌ای که نصیب این نهاد می‌شود، در میان این همه دستگاه‌های فرهنگی، بودجه‌ای ناچیز می‌شود که در زمینه ترویج برنامه‌های فرهنگی و امر کتابخوانی به ما اختصاص می‌گیرد.

محتشم با بیان اینکه اگر دست‌گیری و کمک سایر نهادها نباشد ما در اجرای امر کتابخوانی موفق نخواهیم بود، گفت: هیچ نهاد و فردی نمی‌تواند خود را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دور کند و هر سیستم اجتماعی یک سری پیش نیازهای کاربردی برای پیشبرد اهداف خود دارد و فرهنگ از جمله این پیش نیازهاست.

وی اضافه کرد: حفظ ارزش‌ها یکی از گونه‌های پیشبرد اهداف فرهنگی است و قدرت فرهنگ بر تمام نهادها گسترده خواهد بود و به عنوان یک قدرت ملی هر جامعه شناخته می‌شود و تاثیر فرهنگ در تمام زمینه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی که رهبر نیز امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده‌اند، فراوان است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اشاره کرد: عدم مصرف‌گرایی، افزایش تولید داخلی، صرفه جویی، میل به نوع دوستی و میهن پرستی و بسیاری دیگر از موارد، از راه فرهنگی بهتر می‌تواند ترویج پیدا کند، به خصوص در کشور ما که آغاز انقلابش یک حرکت فرهنگی بوده است.

وی اذعان کرد: امیرکبیر پایه گذاری کشور را بر اساس کارهای فرهنگی تنظیم کرد، چرا که عقب ماندگی کشور را به لحاظ فقر فرهنگی دید و برای ساختن یک کارخانه کمتر از چهار سال زمان لازم است اما برای یک انسان لااقل 20 سال زمان لازم خواهد بود و اگر نیروها تعالی یابند، تمامی زمینه خود به خود روند مطلوبی در پیش خواهد گرفت و باید این کار از خود ما آغاز شود و آحاد ملت نیز در آن وارد شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر