کد خبر: 641535
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد
آمارنشان می دهد دراستان یزد بنزین موتور سه درصدی و نفت‌گاز 20 درصد افزایش مصرف داشته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد گفت : استان یزد در مصرف بنزین موتور افزایش سه درصدی و در مصرف نفت‌گاز 20 درصد را شاهد بوده که افزایش نفت‌گاز مربوط به تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها و افزایش مصرف  حمل و نقل بوده است.

محمد فرازمند میزان مصرف بنزین موتور در سال گذشته را 453 میلیون لیتر، نفت سفید 64 میلیون و نفت‌گاز و نفت‌کوره را به ترتیب يك میلیارد و 626 و 284 میلیون و 661 هزار لیتر اعلام كرد.

وي افزود: در مصرف نفت سفید و نفت کوره به ترتیب با کاهش 28 و 13 درصدي روبرو بوده‌ایم که نشان از  برخورداری شهرها و روستا‌ها و بخش‌های صنعتی به ویژه کورهای آجرپزی از گاز طبیعی و توسعه گاز‌رسانی دارد.

فرازمند خاطرنشان كرد: همچنین در سال 1392مقدار 66 هزار مترمکعب گاز مایع به صورت بالک و سیلندر و 97 میلیون و 715 هزار مترمکعب گاز CNG در استان توزیع شده که این فرآورده جایگزین بنزین موتور و باعث عدم افزایش رشد در مصرف آن بوده است.

وی عنوان كرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تامین‌کننده سوخت مورد نیاز بخش حمل و نقل، کشاورزی، صنعت و علاوه بر آن، تامین‌کننده سوخت نیروگاه‌ها است و توانسته در سال  92 این رسالت را به خوبی به انجام برساند.

وی تعداد جایگاه‌های سوخت در استان را 87 باب و جایگاه‌های CNG را 43 باب اعلام كرد و با اشاره به هفت باب جایگاه‌ در دست ساخت استان، اظهار كرد: بهره‌برداری از جایگاه علی بن موسی الرضا در چاهک شهرستان خاتم در هفته جاری و جایگاه شهید قندی در شهر یزد را در ابتدای اردیبهشت‌ماه خواهيم داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سعی شده تا با نظارت و کنترل  مستمر همکاران بر جایگاه‌هاي عرضه فرآورده و جایگاه‌هاي CNG، نمازخانه‌های بین راهی و با توزیع بیش از 5 هزار نسخه برشور اطلاع‌رسانی در جایگاه‌ها و ایستگاه‌های راهنمای مسافرین نوروزی، سوخت‌رسانی مطلوبی را به هموطنان و مسافرین نوروزی میهمان این استان ارائه شود.

وي با بیان این که جایگاه‌های توزیع فرآورده‌های نفتی و CNG موجود دراستان پاسخگوی نیاز مردم است، یادآور شد: جایگاه‌های CNG در حال حاضر به طور میانگین با حدود 30 درصد از ظرفیت خود در حال ارائه سرویس به شهروندان هستند.

فرازمند اظهار كرد: در سال 1392شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توانست با تامین به موقع و بدون وقفه سوخت‌رسانی در فصل زمستان، کارنامه درخشانی را برای خود رقم زند که این موفقیت حاصل تلاش کارکنان، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان نفتکش‌ها، مدیران و کارکنان جایگاه‌های اختصاصی بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد در پايان نيز مصرف بهینه و درست فرآورده‌های نفتی را در محقق شدن شعار سال 1393 كه به نام سال قتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوي مقام معظم رهبری نامگذاري شده، موثر خواند و خواستار مدیریت در مصرف فرآورده‌های نفتی و صرفه‌جويی مردم  استان در گام دوم هدفمندسازی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر