کد خبر: 637707
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خبر داد
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از راه‌اندازی کمربند شرق و غرب دیجیتالی در استان‌های مرزی خبر داد.

حسن نجفی سولاری در حاشیه هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در گفت‌و‌گو با خبرنگار «جوان» در قزوین اظهار کرد: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با حمایت‌های مالی دولت قصد دارد به منظور ساماندهی شبکه ملی فرهنگ و فعالیت‌های دیجیتالی آن در استان‌های مرزی «کمربند شرق و غرب دیجیتالی» راه‌اندازی کند.

وی اذعان کرد: در این میان مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین استان قزوین نیز به عنوان قطب مرکزی این کمربند دیجیتال کشور موفق عمل کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به جمعیت فعلی استان قزوین و وجود ظرفیت‌های دیجیتالی بالا در این استان، انتظار می‌رود با شناسایی و ساماندهی حداقل 400 هزار نفر به منظور تولید محتوا و خدمات دیجیتالی، پایگاه‌های دیجیتالی تأسیس شود.

این مقام مسئول بیان کرد: به منظور گسترش فعالیت‌های دیجیتالی و تأسیس پایگاه‌های دیجیتالی در قزوین ساختمان و محل مناسبی نیاز داریم که با توجه به ضرورت و اهمیت دیجیتال در زندگی امروزی، از مسئولان تقاضا داریم که سرمایه‌گذاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تأکید کرد: مسئولان در انتخاب مکان برای ایجاد پایگاه‌های دیجیتالی باید توجه داشته باشند که برای اینکه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد 10 سال زمان نیاز است و اگر پایگاه فرهنگی دیجیتالی کمتر از 10 سال در مکانی مستقر باشد به جای سوددهی خسارت می‌دهد که به همین منظور انتخاب مکان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین استان قزوین توانایی تبدیل شدن به قطب بازی‌سازی و تولید انیمیشن کشور را دارد، افزود: سرمایه‌گذاری به منظور توسعه پایگاه‌های دیجیتالی در استان قزوین عملی منطقی و معقول است، گرچه در کوتاه‌مدت این سرمایه‌گذاری سود در بر ندارد اما با توجه به گرایش و ظرفیت استان، در آینده به صورت بلندمدت سود ایجاد می‌شود.

پایان پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار