کد خبر: 634559
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد !
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تغییر و تحولاتی که در تعرفه صادرات خرمای تولیدی بوشهر به ترکیه ایجاد شده خبر داد !

عباس تابش در نشست بررسی مشکلات تولید خرما در بوشهر اظهار داشت: در سفر اخیر مقامات ترکیه به ایران اعلام شد که تعرفه صادرات خرما به ترکیه صفر شده و این نویدی خوب برای تولیدکنندگان خرماست که باید نهایت استفاده را ببریم.

تابش افزود: ترکیه سالانه 15 هزار تن واردات خرما دارد و این ظرفیت خوبی است که البته 25 درصد واردات خرمای ترکیه از ایران انجام می‌شود و استان بوشهر باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر نیز گفت: خرما از محصولات استراتژیک استان به شمار می‌رود و سالانه بیش از 170 هزار تن خرما در این استان تولید می‌شود که باید راهکارهای لازم را برای بهبود وضعیت صادرات خرما داشته باشیم.

رضا عوض‌پور با تاکید بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما در استان بوشهر خاطرنشان کرد: خرمای استان بوشهر از کیفیت خوبی برخوردار است ولی جذابیت لازم را از حیث مشتری‌پسندی ندارد و باید با توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی در این مسیر اهتمام ورزیم.

عوض‌پور تصریح کرد: توسعه صنایع تبدیلی از مسایل مهم و مورد تاکید است و در پرداخت تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها محدودیت نداریم و صندوق توسعه ملی نیز حمایت و پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد.

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر نیز گفت: راه‌اندازی خوشه صنعتی خرما گامی در راستای بهبود وضعیت خرما و کمک به توسعه صادرات این محصول است.

ابوالفضل روزی‌طلب از ایجاد دایره‌المعارف خرمای ایران خبر داد و افزود : با ایجاد این دایره‌المعارف امکان شناخت تمام ویژگی‌های خرما فراهم می‌شود و زمینه کاربرد این محصول در صنایع تبدیلی به وجود می‌آید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر