کد خبر: 634141
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
رئیس اوقاف و امور خیریه سمنان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: با تدابیر اندیشیده شده، طرح «وقف مشارکتی» در سمنان تقویت می‏شود.
  سیدسعید تقوی در حاشیه بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از بقعه متبرکه پیر غریب سرخه، اظهار داشت: «وقف مشارکتی» راهکار مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه است و در این شیوه، هر فرد به سهم و تمکن مالی خود، مبلغی را وقف می‏کند تا با آن رقبه‏ای خریداری و وقف شود.

وی تصریح کرد: توجه به وقف مشارکتی یکی از پیشنهادهای مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است و در سمنان نیز باید بدان عنایت بیشتری شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: این طرح به خوبی در برخی شهرها اجرایی شده است و توفیقاتی نیز در این راستا در شهرستان سمنان داشته‏ایم.

تقوی بیان کرد: در شهرستان سمنان در برهه کنونی بیش از گذشته به طرح وقف مشارکتی پرداخته می‏شود تا هر کس به نوبه خویش، بتواند به حوزه وقف نیز ورود پیدا کند.

وی افزود: اصناف و کسبه سمنانی نیز می‏توانند با مشارکت در این طرح و توجه به وقف مشارکتی، از نتایج این اقدام خداپسندانه و مردمی بهره‏مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان اظهار داشت: وقف مشارکتی همچنین می‏تواند به صورت فامیلی و خانوادگی در سمنان اجرایی شود و افراد عضو یک خانواده یا طایفه به این سنت مبارک روی بیاورند.

تقوی گفت: استقبال خوبی در کشور از طرح وقف مشارکتی شده است و در سمنان نیز که استانی ولایت‏مدار، مذهبی و پیشتاز در عرصه کارهای خیر محسوب می‏شود، مردم به طور یقین از این طرح استقبال مناسبی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: وقف سنت پسندیده‏ای است که انسان با توجه به آن در حقیقت برای پس از مرگ خود، باقیات‌الصالحاتی را به جای می‏گذارد و پرونده اعمال خیر و نیک او برای همیشه گشوده خواهد ماند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با اشاره به ثواب و پاداش فراوانی که در سنت حسنه وقف نهفته است، خواستار توجه بیشتر به ترویج این سنت حسنه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار