کد خبر: 634087
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
سیف‌الله کریم‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی از ترک تحصیل 46 دانش‌آموز دوره ابتدایی استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تطبیق اسمی که پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان با سازمان ثبت احوال صورت گرفته، در استان 46 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده در دوره ابتدایی وجود دارد که از این تعداد 27 نفر از افاغنه هستند.وی خاطر نشان ساخت: جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی برابر قانون جرم محسوب می‌شود و با آن برخورد قانونی خواهد شد.
فاطمه قاسمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش تمام توان خود را در جذب و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به منظور انسداد ورودی بی‌سوادی و کاهش بزهکاری در جامعه به کار گرفته است.

سیف‌الله کریم‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی از ترک تحصیل 46 دانش‌آموز دوره ابتدایی استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تطبیق اسمی که پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان با سازمان ثبت احوال صورت گرفته، در استان 46 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده در دوره ابتدایی وجود دارد که از این تعداد 27 نفر از افاغنه هستند.

کریم‌زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام توان خود را در جذب و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کار گرفته است بیان کرد: آموزش و پرورش در راستای بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل علاوه بر بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه و ارائه کمک‌های اقتصادی از ظرفیت قوه قضاییه نیز بهره گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت: جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی برابر قانون جرم محسوب می‌شود و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تعداد مدارس هیئت امنایی استان را 79 مدرسه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 174 مدرسه غیر دولتی در استان که از این تعداد تنها زمین 17 مدرسه خریداری شده و 27 مدرسه به صورت استیجاری است، در صورتی که اکثر این مدارس برای تحصیل مناسب نیستند.

راحمه رجایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست در تشریح موانع و مشکلات ترک تحصیل دانش‌آموزان استان گفت: استفاده از معلم مرد در کلاس‌های دختران، مختلط بودن کلاس‌های درس با توجه به رعایت تراکم، تعصب خانواده‌ها به اختلاط دانش‌آموزان به ویژه در پایه‌های چهارم و پنجم و ششم، اختلافات خانوادگی، بعد مسافت محل سکونت دانش‌آموزان با آموزشگاه، ازدواج زود هنگام دختران، اشتغال به کار کودکان، مشکلات ذهنی و فقر فرهنگی خانواده‌ها از عوامل موثر در ترک تحصیل دانش‌آموزان است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار