کد خبر: 634007
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 270 واحد تولیدی در استان اردبیل در نوبت دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی قرار دارند.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در نشست تعاملی با جمعی از فعالان بخش‌های تولیدی و خصوصی در اردبیل اظهار داشت: این واحدها نزدیک به 18 ماه است که با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستند و توانسته‌اند از صندوق توسعه ملی تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: باید به جد به فکر حل مشکلات واحدهای تولیدی باشیم که به دلیل بدهی و استمهال نشدن وام‌های خود با تنگناهای جدی روبرو هستند به طوری که بسیاری از این واحدها به دلیل آنکه با اخطارهای بانکی روبرو شده با کمترین ظرفیت و بهره‌وری فعالیت می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نبود برنامه‌ریزی اقتصادی بلند مدت، فقدان نگاه صنعتی در استان، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی انباشته شدن مطالبات سیستم بانکی و صدور اجراییه به واحدهای تولیدی و همچنین از دست دادن بازارهای صادراتی را از مشکلات و نارسایی‌های اصلی بیان کرد.

پیرموذن نبود شفافیت قانون مالیات بر صادرات و تولید و همچنین پیچیدگی قوانین گمرکی را از دیگر معضلات و موانع پیشروی اقتصاد و صنعت اردبیل عنوان کرد و یادآور شد: از همه مهم‌تر نظام پیچیده بوروکراسی اداری به شدت صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاران را رنج می‌دهد اما در ماه‌های اخیر با حضور مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل و تفکر مدیریتی شایسته او بسیاری از این گره‌ها در حال برطرف شدن و باز شدن است تا به تدریج بتوانیم بر مشکلات و نارسایی‌ها فائق آییم.

این مسئول همکاری مثبت و سازنده دولت جدید و بخش خصوصی در سایه احیای دوباره شورای گفت‌و گوی اجرای قانون مستمر محیط کسب و کار ارزشمند اعلام کرد و افزود: نگاه عقلانی و همراه با تدبیر و امید دولت به بخش تولید و رونق واحدهای صنعتی سبب شده تا تولیدکنندگان استانی نسبت به برنامه‌های دولت امیدوار باشند.

قائم مقام خانه صنعت و معدن کشور تصریح کرد: بخش خصوصی نیز در شورای گفت‌و گو موانع تولید و اشتغالزایی را که در کار گروه‌های تخصصی اعم از صنعت،‌ کشاورزی، گردشگری و صادرات بررسی شده به استاندار اردبیل ارائه می‌دهد.

پیرموذن گفت: همچنین کار گروه ماده 76 که در اتاق بازرگانی تشکیل شده به صورت تخصصی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان را بررسی و مورد نظر قرار می‌دهند تا در جلسات شورا برای رفع این مشکلات با حضور استاندار تصیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: همه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تلاش می‌کنند تا استاندار اردبیل که سابقه طولانی و درخشان در حوزه‌های اجرایی و عملیاتی کردن پروژه‌های اقتصادی دارد با تنگناها و مشکلات بخش خصوصی آشنا شده و به صورت منطقی بتواند این موانع و گرفتاری‌ها را برطرف کرده و بیش از گذشته به رونق تولید و حوزه صنعتی کمک کند.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــــــــــــ

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شعبانعلي فرجي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
0
حدود4 ماه پيش اداره كل ارشاداسلامي استان چهارمحال جهت توسعه اين جانب رابه بانك صادرات استان معرفي كرد ولي بانك هيچگونه توجهي به معرفي ارشاداسلامي نكردلطفآجواببدهيد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر